arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۲۲۳۸
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۰۹ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۴

اقتدار نظام درگرو ولایت مطلقه فقیه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رئیس قوه قضائیه گفت: اقتدار نظام درگرو ولایت مطلقه فقیه است و وجود ولی‌فقیه در جامعه موجب سکون جامعه از تحرکات نادرست شد.

به گزارش مهر، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی جمعه‌شب در همایش مردمی انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حسینیه قتلگاه اظهار کرد: اقتدار نظام درگرو ولایت مطلقه فقیه است و ولایت‌فقیه در جامعه نقش مهم و اساسی و نقش فزاینده دارد چراکه اقتدار و عظمت  ما درگرو رهبری است و رهبری رکن رکین نظام ما به شمار می رود.

وی افزود: انقلاب‌های مختلفی در منطقه ایجاد شد که براثر فقدان رهبری متوقف و یا به عقب برگشت و تنها انقلاب ما با رهبری ولایت‌فقیه اکنون در اوج اقتدار در جهان است و خوف دشمنان نظام نیز از این اقتدار نظام و اصل ولایت‌فقیه است.

رئیس قوه قضائیه گفت: رهبری درصحنه‌های مختلف این نظام حضور دارند و بسیاری از مشکلات در کشور با دستان رهبری و ولایت‌فقیه حل می‌شود و در زمان امام راحل نیز مشکلاتی برای انقلاب و نظام بود که حضرت آن مشکلات را برطرف کردند و در زمان رهبری مقام معظم رهبری نیز ایشان انقلاب را از گردنه‌های سخت نجات داده و به داد مردم رسیدند.

آیت‌الله لاریجانی ادامه داد: در مسئله برجام نیز رهبری حضور فعال در این مسئله داشتند و درصحنه بودند اما عده‌ای خیال می‌کنند که رهبری در این مسئله کنار بودند درحالی‌که رهبر درصحنه بودند و خطوط قرمز را تعیین و حمایت و هدایت را درصحنه‌های مختلف انجام می‌دادند و اگر رهبری ایشان نبود اکنون برجام به این جایگاه نمی‌رسید.

وی افزود: دشمن با تمام توان برای کاهش اقتدار نظام تلاش می‌کند و در طول عمر ۳۷ ساله این انقلاب نیز مشکلات و معضلات فراوانی نظیر تحریم، تحریک، توطئه، جنگ، اختلافات و ... را علیه نظام ما انجام داد تا اقتدار نظام را از بین ببرد که در تمام این مدت مردم با اطاعت از رهبری بر این مشکلات پیروز شدند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به مسئله تحریم و مشکلات ناشی از آن  گفت: مشکلات در کشور ما همچون بسیاری از کشورها وجود دارد و مردم ما دارای مشکل معیشتی، اقتصاد و اشتغال جوانان هستند اما در طول تحریم ناجوانمردانه دشمن ملت ما علی‌رغم همه تحریم‌ها، استقلال خود را حفظ  و به رشد و بالندگی در فن‌آوری هسته‌ای و اورانیوم رسیدند.

آیت‌الله لاریجانی افزود: انقلاب ما در راستای اطاعت از ولی‌فقیه در اوج اقتدار در جهان است و الگوی جهانیان شده است و لذا باید این حضور مردم درصحنه، ایمان و ولایت‌فقیه به‌عنوان مسائل مهم اقتدار در نظام موردتوجه ویژه باشد.

وی در پایان از انتخابات مجلس خبرگان رهبری به‌عنوان مسئله مهم و سرنوشت‌ساز در نظام نام برد و گفت: حضور در انتخابات اهمیت به سرنوشت جامعه و نظام است و برگزاری انتخابات پرشور همراه با مشارکت حداکثری و حضور نمایندگان اصلح، توانمند و واجد شرایط در خبرگان رهبری، موجب صلابت و اقتدار نظام است.

نظرات بینندگان