arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۲۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۰ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۴

بهترین بازیگر تئاتر فجر در هیأت داوران جشنواره فیلم برلین

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بازیگر نقش «هملت» به کارگردانی توماس اوسترمایر که در سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بازیگر برتر مسابقه بین‌الملل جشنواره شد، یکی از اعضای هیأت داوران جشنواره فیلم برلین است.

به گزارش مهر، این روزها شصت و ششمین جشنواره فیلم برلین کار خود را با ریاست مریل استریپ بر هیأت داوران این رویداد مطرح سینمایی آغاز کرده است.

هیأت داوران این دوره از برلینانه متشکل از کلایو اون بازیگر آمریکایی، آلبا رورواچر بازیگر ایتالیایی، لارس ایدینگر بازیگر آلمانی، نیک جیمز منتقد انگلیسی، بریژیت لاکومب عکاس فرانسوی و مالگورزاتا زوموسکا کارگردان لهستانی است.

در بین نام‌های حاضر در هیأت داوران شصت و ششمین جشنواره فیلم برلین نام لارس ایدینگر بازیگر تئاتر آلمان نیز دیده می‌شود که برای مخاطبان تئاتر در ایران نیز شناخته شده است.

ایدینگر که از اعضای گروه تئاتر «شابونه» آلمان است، چندی پیش با نمایش «هملت» به کارگردانی توماس اوسترمایر در سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به صحنه رفت و جایزه بازیگر برتر مسابقه بین‌الملل این دوره از جشنواره را از آن خود کرد.

لارس ایدینگر که در سال ۱۹۷۶ متولد شده، در بسیاری از آثار مطرح تئاتر آلمان و گروه تئاتر «شابونه» به ایفای نقش پرداخته است.

نظرات بینندگان