arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۲۳۹۲
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۲۳ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۴

ادعای گلف نیوز: رزمایش‌های عربستان و نمایش موشک‌ها پیامی به ایران است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک رسانه عرب زبان منطقه در تحلیلی پیرامون رزمایش‌های ریاض و برخی کشورهای منطقه از دیرباز تاکنون آن‌را نمایش قدرتی به ایران و متحدان غربی عربستان مبنی بر لحاظ دیدگاه‌های این کشور در ترتیبات امنیتی منطقه ذکر کرد.

در حالی که روزهای گذشته عربستان سعودی اعلام کرده با مشارکت چندین کشور در منطقه، رزمایشی با نام «رعد شمال» برگزار می‌کند، روزنامه اماراتی «گلف نیوز» در تحلیلی پیرامون این رزمایش جدید نوشت: نمایش جنگنده‌ها، ادوات زرهی و البته موشک‌های بالستیک CSS-2 در رزمایش قبلی پیامی چند منظوره به برخی کشورهای جهان به ویژه ایران بوده است .

روزنامه یاد شده با اشاره به تاریخچه تشکیل نیروی مشترک نظامی بین کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس در سال 1983 به نام «سپر شبه جزیره» و انجام رزمایش‌های مشترک دو جانبه بین آن‌ها در سال 1983 و 2010 و البته مشارکت حداکثری عربستان سعودی در آن‌ها، به رزمایش سال 2014 این کشور با شرکت 130 هزار نیروی نظامی در شهر حفرالباطن و با نام عملیات «شمشیر عبدالله» اشاره کرد و نوشت: آن رزمایش جزو معدود مواردی بود که علاوه بر جنگنده‌ها و ادوات زرهی، موشک‌های بالستیک CSS-2 به نمایش گذاشته شدند.

گلف نیوز در خاتمه نوشت: نمایش قدرت نظامی ارسال پیامی به ایران و نیز متحدین غربی پادشاهای عربستان سعودی مبنی بر بیان آمادگی ریاض و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس بوده و تاکید دارد که در ترتیبات امنیتی آینده خلیج (فارس) ضرورت دارد تا دیدگاه‌های عربستان در نظر گرفته شده و نسبت به آن غفلت نشود.

در این رزمایش که قرار است در 18 روز برگزار شود، بیش از 150 هزار نیرو از کشورهایی مانند مصر، اردن، پاکستان، امارات، سودان و یمن شرکت می‌کنند. برخی این رزمایش را تمرین اعزام نیروی زمینی به شمال سوریه ‌و برخی نیز گامی «سعودی- اسرائیلی» برای تامین چتر حمایتی از رژیم صهیونیستی بر شمردند.


منبع: فارس
نظرات بینندگان