arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۲۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۶ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۴

گلتاش 1600 ریال سود خالص هر سهم را تقسیم کرد

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت گلتاش در تاریخ 21/11/94 در محل سالن همایش های پژوهشگاه نفت با حضور بیش از 90 درصد سهامداران به ریاست آقای صفوی نژاد و نظارت آقایان مقیم زاده و فراهانی ودبیری آقای مهندس همدانی برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در این مجمع پس از قرائت گزارش هیات مدیره توسط مدیرعامل و گزارش بازرس قانونی موارد زیر به تصویب سهامداران رسید.
همچنین مبلغ 1600 ریال به عنوان سود خالص قابل تقسیم هر سهم در نظر گرفته شد.در پایان روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار و موسسه حسابرسی آگاه تدبیر به عنوان حسابرس اصلی و بازرس قانونی شرکت انتخاب گردیدند.


پیام هیات مدیره
خداوند یکتا را سپاسگزاریم که بار دیگر توفیق ارائه عملکرد یک ساله هیات مدیره و همکارانمان در شرکت گلتاش به محضر سهامداران ارجمند را به ما ارزانی داشت و امیدواریم که نتیجه یک سال تلاش این مجموعه مورد رضایت باری تعالی و شما سهامداران عزیز قرار گیرد.
در سال مورد گزارش هر چند وضعیت اقتصادی کشور به لحاظ ثبات نسبی قیمت ارز و کاهش برخی ازمحدودیت های وارداتی شرایط مناسب تری را برای فعالان بخش تولید به همراه داشت لیکن ثبات قیمت محصولات شوینده علیرغم وجود تورم در بخشی از هزینه های تولید، رکود شدید حاکم بر بازار و حضور فزاینده محصولات خارجی با برندهای مختلف در حوزه آرایشی و بهداشتی باعث شد که شرکت برای جلوگیری از کاهش فروش، سیاست اعمال تخفیفات بیشتر که منجر به کاهش حاشیه سود برای واحد محصول گردید را اتخاذ نماید با این وجود، به لطف خدا و به مدد تلاش بی دریغ تمامی مدیران، روسا، کارشناسان متخصص و کارگران دلسوز و متعهد، شرکت توانست ضمن استفاده بهینه از منابع و ظرفیت های تولید و با بهره برداری از پروژه های پیش‏بینی شده قبلی که ارزش افزوده مناسبی در بخش تولید لوازم بسته بندی داشته و خواهد داشت و همچنین کاهش قابل توجه هزینه های مالی به سود پیش بینی شده تعدیلی دست یابد.
اخذ لوح تقدیر از هفتمین جشنواره ملی بهره وری در گروه محصولات شوینده به دلیل عملکرد شایسته طی سالهای 1388 الی 1393 از دیگر دستاوردهای شرکت در این سال بوده است.
طی سال مورد گزارش اقدامات اصلاحی مناسبی در واحدهای بازاریابی و توزیع و فروش صورت گرفته که در جهت حضور فراگیر محصولات و توزیع مویرگی آنها در بازار خواهد بود و امید آن داریم که نتایج این اقدامات در سال جاری موجب افزایش فروش شرکت گردد.
همچنین بهبود مستمر در کیفیت محصولات فعلی و خلق محصولات جدید، همچون سالهای گذشته یکی از اهداف شرکت در این سال بوده که در سال آینده نیز ادامه خواهد یافت.

تاریخچه
شرکت در تاریخ 10/5/1361 تحت شماره 3601 در اداره ثبت شرکتهای اصفهان به ثبت رسیده است و برابر صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده مورخ 20/10/1378 نوع شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل گردید. شرکت گلتاش در مورخه 24/11/1379 در هیات پذیرش سازمان بورس و اوراق بهادار تهران به طور مشروط پذیرفته شد و در تاریخ 16/04/1380 اولین معامله بر روی سهام این شرکت با نرخ 221/4 ریال انجام گرفت.


موضوع شرکت
موضوع فعالیت شرکت طبق ماده 2 اساس نامه تولید و تهیه انواع مواد و محصولات شوینده و پاک کننده بهداشتی و آرایشی و مواد صنعتی مرتبط، انجام کلیه امور خدمات بازرگانی و انجام امور صادرات و واردات کالاهای موضوع شرکت، سرمایه گذاری در سایر شرکتها و ایجاد شرکتهای جدید، انجام امور مربوط به تامین مالی در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه و در جهت منافع شرکت و همچنین انجام خدمات فنی و آزمایشگاهی است به موجب پروانه بهره برداری شماره 49983 مورخ 27 مهرماه 1392 صادره توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت، ظرفیت تولیدی شرکت حدوداً به میزان 57 هزار تن می باشد.
در حال حاضر شرکت گلتاش (سهامی عام) با تولید حدود 2/38 هزار تن محصولات بهداشتی جزء بزرگترین تولیدکنندگان محصولات شوینده، بهداشتی و آرایشی کشور محسوب می شود.
جایگاه شرکت در صنعت
شرکت گلتاش در بین شرکتهای فعال این صنعت با حجم فروشی معادل 1725 میلیارد ریال در گروههای محصولی شامپو، خمیردندان، مایع دستشویی و صابون به ترتیب در رده، 3، 1، 3 و 1 قرار دارد (رتبه صابون مربوط به دو شرکت پاکسان وگلتاش می باشد که 22 درصد در گلتاش تولید می گردد) این شرکت از نظر وضعیت تکنولوژی در تولید خمیردندان، صابون، شامپو و مایع دستشویی جزء شرکتهای برتر کشور قرار دارد.
برنامه های آینده شرکت
شرکت در سال 1392 مجوز طرح توسعه را با برآورد اولیه و تعدیل شده سرمایه گذاری به مبلغ 103 میلیارد ریال برای تولید ادوات بسته بندی مورد نیاز محصولات، تولید برخی از مواد اولیه مورد نیاز، بهینه سازی خطوط تولید، ایجاد ظرفیت های لازم و تولید محصولات آرایشی از سازمان صنعت، معدن وتجارت اخذ نمود. با توجه به برنامه زمانبندی طرح فوق پروژه های مربوطه به مرور از سال 1392 تاپایان سال 1394 اجرا و به بهره برداری رسیده و یا می رسند که در این صورت ضمن افزایش بهره وری، توان رقابتی شرکت نیز افزایش یافته و لذا جهت تامین مالی طرح مذکور با مصوبه مجمع عمومی عادی سالیانه، سال مالی منتهی به 30 آذرماه 1392 مبلغ 100 میلیارد ریال اندوخته توسعه و تکمیل در حسابها اختصاص یافت.
نظرات بینندگان