arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۲۴۸۵
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۴ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۴

مشاور رییس مجلس: لاریجانی قرار نیست لیستی بدهد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مشاور رییس مجلس شورای اسلامی گفت: علی لاریجانی قرار نیست در انتخابات لیستی بدهد و وی به صورت مستقل وارد عرصه شده است.

حسن زمانی در حاشیه نشست خبری جهادگران ایران اسلامی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: دوستان و یاران آقای لاریجانی هماهنگ می کنند تا از طریق لیست هایی که در تهران و شهرستان ارایه می شود وی به انتخابات ورود کند.

وی باردیگر تاکید کرد که لاریجانی لیست جداگانه ای در انتخابات نمی دهد. 

زمانی نماینده سابق مجلس همچنین در پیش بینی خود در زمینه احتمال نایب رییسی محمدرضا عارف در مجلس آتی گفت: اگر این اتفاق بیفتد باید به فال نیک گرفت، آقای عارف از دوستان بسیار خوب ما و از نیروهای بسیار توانمندی است و فکر می کنم در هیات رییسه مجلس آن هم در سمت نایب رییسی می تواند نقش سازنده ای را ایفا کند.

وی درمورد ترکیب مجلس آتی هم خاطرنشان کرد: چون نماینده سابق مجلس از ملایر بودم و سابقه 20 سال کار در مجلس دارم پیش بینی می کنم ترکیب مجلس آینده مشابه مجلس پنجم خواهد بود. 

وی توضیح داد: در مجلس پنجم اکثریت اصولگرای شکننده بود یعنی فاصله رای ما با اقلیت در آن مجلس خیلی کم بود.

نماینده سابق مجلس همچنین اظهار داشت: برای نمونه وقتی آقای ناطق نوری با 135رای به عنوان رییس مجلس انتخاب شد آقای عبدالله نوری به عنوان رقیب وی 115 رای آورد.

زمانی درمورد برآیند رایزنی علی لاریجانی برای تایید صلاحیت ها یادآور شد: این رایزنی برای تایید صلاحیت نمایندگانی که چهار و هشت سال با آقای لاریجانی کار کردند بوده است ، وی سعی کرده با توجه به شناختی که از نمایندگان دارد این مساله را از طریق شورای نگهبان در میان بگذارد.

وی تصریح کرد: فکر می کنم شورای نگهبان با توجه به صحبت هایی که شده و بررسی های مجددی که صورت گرفته صلاحیت تعدادی از نامزدها را تائید کرده است. 

مشاور رییس مجلس درمورد عملکرد شورای نگهبان در زمینه بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس هم گفت: عملکرد این نهاد مثبتی بوده و خواهشی که از شورای نگهبان داریم این است که در لحظات آخر اگر امکان دارد با رافت اسلامی با مابقی پرونده های برخورد کند. 

وی افزود: فکر می کنم شورای نگهبان تا 27 بهمن اسامی تایید نهایی را اعلام می کند. 

نظرات بینندگان