arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۲۴۸۷
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۴ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۴

موحدی کرمانی: کلید نظام دست رهبری است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اهمیت جایگاه مجلس خبرگان گفت: مجلس خبرگان در وقت لازم رهبر جامعه را که به تعبیر مقام معظم رهبری کلید نظام به دست اوست را تعیین می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز و کاندیدای مجلس خبرگان رهبری در نطق تبلیغاتی در شبکه تهران با اشاره به اهمیت مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: این خبرگان است که در وقت لازم رهبر را تعیین می‌کند و به تعبیر مقام معظم رهبری کلید نظام دست رهبری است.

آیت‌الله موحدی کرمانی تصریح کرد: برای مردم مسئله رهبری مورد اطمینان و آرامش قرار می‌گیرد چون مخالفان گاهی می‌گویند در نظام اسلامی ولی فقیه و رهبری در راس است و کسی هم نیست که مواخذه کند که چرا چنین و چنان کردی و آن وقت شبهه دیکتاتوری را مطرح می‌کنند در حالی که این اشتباه و تصور غلطی است.

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حضور 90 نفر از علمای تراز اول کشور در مجلس خبرگان افزود: یکی از وظایف این مجلس این است که ببینند آیا شرایط رهبری محفوظ مانده یا خیر لذا وقتی 90 عالم با نظارت بر بقای شرایط تایید کنند که ولی فقیه عالم، عادل، شجاع، مدیر و مدبر است، به مردم آرامش می‌دهند که انسانی شایسته در راس امور قرار دارد و این یکی از برکات خبرگان است.

وی با اشاره به دو نکته مورد تاکید مقام معظم رهبری درباره حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح خاطرنشان کرد: وقتی حضور مردم در پای صندوق‌ها گسترده باشد این مسئله قدرت نظام را بالا می‌برد و دشمن می‌فهمد این کشور نظامش با مردم پیوند خورده و وقتی این قدرت را ببیند دیگر جرات نمی‌کند.

آیت‌الله موحدی کرمانی حضور مردم در انتخابات را در راستای قدرتمند کردن نظام و افزایش امنیت و عزت آن دانست و گفت: کسانی که نظام را قبول ندارند بالاخره در این کشور زندگی می‌کنند و به عزت و  امنیت آن پایبند هستند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با تاکید براینکه به دلیل حضور مردم ایران در کمال امنیت قرار دارد یادآور شد: این در حالی است که ما می‌بینیم در دنیا و سایر کشورها چه شرایط هرج و مرج و ناامنی وجود دارد و داعش و امثال آن چه کار می‌کنند لذا بقای امنیت فعلی در گرو شرکت مردم است.

وی با اشاره به لزوم انتخاب اصلح تصریح کرد: افراد صالح که از سوی شورای نگهبان تعیین شده‌اند زیاد هستند اما کافی نیست و مردم باید دست به انتخاب اصلح بزنند و به کسانی رای دهند که به ولایت پایبند باشند.

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به مسئله نفوذ یادآور شد: رهبر انقلاب فرمودند که آمریکا در صدد نفوذ سیاسی، اقتصادی و از همه مهم‌تر فرهنگی است و تصریح کردند که آمریکا می‌خواهد در مراکز قدرت ما نفوذ کند لذا مجلس و خبرگان از مراکز قدرت نظام محسوب می‌شوند که باید در انتخاب نمایندگان آن دقت کرد.

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری با تاکید براینکه باور کنید آمریکا نمی‌خواهد دست از ایران و دشمنی با اسلام بردارد افزود: کسانی که در مجلس خبرگان حاضر می‌شوند باید افرادی آگاه باشند که توطئه‌ها را بشناسند و از این رو مسئولیت بسیار سنگین است.

وی ادامه داد: کسانی هم که پای صندوق‌های رای می‌آیند باید بدانند هر رای باعث به وجود آمدن مجلس می‌شود؛ البته رهبر انقلاب کار را آسان کردند و گفتند شما به لیستی که توسط افراد مومن، متدین و انقلابی تهیه شده اعتماد کنید.

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه انتخاب 16 کاندیدای خبرگان کار سختی است به ویژه اینکه در خبرگان باید تخصص نیز حاکم باشد، افزود: ارزش این عمل مسئله مهمی است و قیمت این یک رای که به دنبال آن مجلس تشکیل می‌شود اگر درست باشد بسیار زیاد است اما اگر افراد غفلت کرده و رای مناسب ندهند خطر آن زیاد خواهد بود.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه مزدی که خدا به انسان در برابر عملش می‌دهد بعد کیفی آن از بعد کمی آن بیشتر است، خاطرنشان کرد: ما باید با تمام وجود جلوی نفوذ را بگیریم و یکی از راه‌های جلوگیری رای دادن درست است، رای دادن به افرادی که به دور از هوای نفس و فقط برای خدا کار کنند.

وی با بیان اینکه ما برای پاسداشت خون شهدا و حفظ فرهنگ دینی باید رای صحیح بدهیم ادامه داد: هرچند وظیفه خبرگان پرداختن به معیشت مردم نیست اما حدود 90 عالم تراز اول در مجلس خبرگان می‌توانند همه کار بکنند و به امور معنوی و دنیوی مردم بپردازند و فقر را کم کنند و کلید آن در این دو مجلس زده می‌شود.

آیت‌الله موحدی کرمانی توجه به شرایط زمان را مسئله مهمی دانست و گفت: کسی که زمان و شرایط خود را بشناسد دچار اشتباه نمی‌شود لذا باید افرادی در مجلس حضور پیدا کنند که به رفع مشکلات دینی، مادی و معیشتی مردم بپردازند.

نظرات بینندگان