arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۲۵۳۳
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۹ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۴

سیگار و مرگ، جزو لاینفک فیلم‌های جشنواره فجر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
از 44 فیلم به نمایش درآمده در جشنواره فیلم فجر، در 28 فیلم تماشاگران شاهد صحنه‌های استعمال سیگار بودند و در 27 فیلم هم روایت داستان همراه با مرگ یکی از شخصیت‌ها بود.

پیش از آغاز دوره سی‌وچهارم جشنواره فیلم فجر، حبیب ایل‌بیگی معاون آثار و ارزشیابی سازمان سینمایی از حضور پررنگ صحنه‌های کشیدن سیگار در فیلم‌های این دوره خبر داده بود که با نمایش آثار در اکثر فیلم‌ها، چنین صحنه‌هایی مشاهده شدند.

فیلم‌های «گیتا»، «نقطه کور»، «نیمه‌شب اتفاق افتاد»، «یک شهروند کاملا معمولی»، «آخرین‌بار کی سحر را دیدی؟»، «قیچی»، «ابد و یک روز»، «هفت ماهگی»، «ایستاده در غبار»، «نفس»، «چهارشنبه»، «تمرین برای اجرا»، «بارکد»، «آبنبات چوبی»، «سینما نیمکت»، «دختر»، «خماری»، «مالاریا»، «ممیرو»، «پل خواب»، «عادت نمی‌کنیم»، «برادرم خسرو»، «اژدها وارد می‌شود»، «سگ و دیوانه‌ عاشق»، «لاک قرمز»، «خشم و هیاهو»، «اینجا کسی نمی‌میرد» و «به دنیا آمدن» از جمله این فیلم‌هایی بودند که در برخی از آنها صحنه‌های استعمال موادمخدر هم دیده شد.

همچنین پیش از جشنواره، فریدون جیرانی از تلخی غالب بر فضای فیلم‌ها خبر داده بود که بعد از به نمایش درآمدن آثار این دوره در اکثر آنها صحنه‌های مرگ یکی از شخصیت‌ها مشاهده شد.

از جمله این فیلم‌ها هم می‌توان به «گیتا»، «نیمه‌شب اتفاق افتاد»، «یک شهروند کاملا معمولی»، «جشن تولد»، «دلبری»، «آخرین بار کی سحر را دیدی؟»، «قیچی»، «هفت ماهگی»، «ایستاده در غبار»، «نفس»، «نیم ر‌خ‌ها»، «زاپاس»، «بادیگارد»، «امکان مینا»، «بارکد»، «آبنبات چوبی»، «مالاریا»، «ممیرو»، «پل خواب»، «عادت نمی‌کنیم»، «اژدها وارد می‌شود»، «گاهی» و «سیانور» اشاره کرد که در برخی از آنها تماشاگران با صحنه‌های دلخراش مواجه می‌شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان