arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۲۵۴۵
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۲ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۴

اتریش:اتحادیه اروپا تمایل به جنگ سرد با روسیه را ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سباستین کوترز وزیر امور خارجه اتریش با اشاره به صحبت های روز گذشته نخست وزیر روسیه در خصوص احتمال جنگ سرد بین غرب با مسکو گفت: کشورهای اتحادیه اروپا تمایلی به جنگ سرد با روسیه ندارند.

به گزارش ایرنا به نقل از آپا, وزیر امور خارجه اتریش با تاکید بر اینکه جنگ سرد باید در تاریخ بماند و دیگر تکرار نشود تاکید کرد: ما اجازه نخواهیم داد که جنگ سرد جدیدی شکل بگیرد.

«دیمیتری مدودیف» نخست وزیر روسیه روز گذشته در پنجاه و دومین کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: خط مشی ناتو در قبال روسیه غیردوستانه و بسته است و حتی می توان گفت که به سطح دوره جنگ سرد بازگشته ایم.

وی از رویکرد خصمانه برخی مقام ها و رسانه های غربی در مورد روسیه انتقاد کرد و ادامه داد: تقریبا هر روز روسیه را بزرگترین تهدید برای ناتو و اروپا و آمریکا و کشورهای دیگر می خوانند و در مورد روسیه فیلم هایی درست می کنند که جنگ اتمی را با کشورهای دیگر شروع می کند. 

مدودیف گفت :جنگ سرد جدید میان روسیه و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) آغاز شده است.

وزیر خارجه اتریش همچنین در خصوص مهاجران سوری در کشورهای اروپایی و تاکید بر حل این بحران خاطر نشان کرد : در حال حاضر شرایط سوریه بحرانی است و ما نباید اجازه دهیم که در این کشور بین روسیه در یک طرف و آمریکا و عربستان در طرف دیگر جنگ رخ دهد. 

نظرات بینندگان