arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۲۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۰ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۴

برخورد شديد با متجاوزان به تبليغات كانديداها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : استاندار تهران گفت: به فرماندارانی كه تخلفات در حوزه آنها رخ داده اعلام شد که به شدت با عوامل متخلف برخورد كنند و در اين خصوص با هيچكس تعارف نداريم.

به گزارش مهر، سید حسین هاشمی در پاسخ به این سوال که چه مواردی تخلف انتخاباتی در تبلیغات محیطی کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی محسوب می شود، گفت: برای تبلیغات کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی ابعاد بنرها و پوسترها مشخص است و در صورت تجاوز از ابعاد مشخص شده تخلف محسوب می شود.

وی ادامه داد: نصب بنرها و پوسترهایی با سایزهای بزرگتر از آنچه ابلاغ شده است در کنار ستادهای انتخاباتی برای مشخص شدن محل ستاد مشکلی ندارد.

استاندار تهران در ادامه به موضوع جمع آوری برخی بنرهای کاندیداهای مجلس خبرگان توسط عده ای اشاره کرد و گفت: به فرماندارانی که این تخلفات در حوزه آنها رخ داده گفتم تا به شدت با عوامل متخلف برخورد کنند و در این خصوص با هیچکس تعارف نداریم. همه کاندیداهایی که از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شده اند مجاز به تبلیغات هستند و کسی حق تعرض به حقوق آنها را ندارد.

هاشمی گفت: از روز پنجشنبه هفته جاری تبلیغات برای کاندیداهای مجلس شورای اسلامی آغاز می شود و تا یک هفته ادامه دارد.

وی عنوان کرد: از کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی انتظار داریم تا قوانین انتخاباتی از جمله مقررات تبلیغات را رعایت کنندو این اطمینان را می دهیم که در صورت رعایت مکان های مجاز و ابعاد مجاز پوسترها و بنرهای تبلیغاتی از آنها صیانت می شود.

به گفته استاندار تهران با اعلام افراد جدید تایید صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان این موضوع سریعا از سوی فرمانداری ها به کاندیداها اعلام می شود تا خود را برای تبلیغات در موعد قانونی آماده کنند.

هاشمی در پایان تاکید کرد: وزارت کشور مجری انتخابات است و فرمانداری ها در هر شهرستان برای موضوعات مختلف انتخابات از جمله امنیت و تبلیغات انتخابات تصمیم گیری می کنند و کلیه مسئولیت ها به عهده ستاد انتخابات هر شهرستان است.

نظرات بینندگان