arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۲۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۹ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۴

قبل از اینکه گوشی را به تعمیرکار بسپارید این چند خط را بخوانید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
گوشی های هوشمندی که اکنون به یکی از ضروری ترین ابزارهای زندگی امروزی تبدیل شده اند در معرض آسیب های بسیاری قرار دارند.

به گزارش انتخاب، کاربرد تلفن همراه پس از ورود گوشی های هوشمند به دنیای تکنولوژی به طور کامل تغییر کرد و دیگر یک تلفن همراه تنها وظیفه برقراری تماس و ارسال پیام را عهده دار نیست.

قبل از اینکه گوشی خود را تعمیر کنید این گزارش را حتما بخوانید

زندگی کاری و شخصی اکثر کاربران به تلفن های همراه هوشمند گره خورده است و همین امر باعث شده تا شاهد ایجاد و رشد بازار سیاه های بسیاری در دنیای پرهیاهوی آن‌ها باشیم.

در دنیای پر زرق و برق گوشی های هوشمند هرچه ظرافت بیشتر باشد آسیب پذیری آن بیشتر است، اگر شما هم جزو آن دسته کاربران بدشانسی باشید که بر اثر هر اتفاقی برای تعمیر گوشی همراه خود مجبور شده‌اید تا به بازارهای فروش و تعمیر تخصصی موبایل مراجعه کنید قطعا با جملات تکراری همچون " قطعه گوشی شما باید تعویض شود" ، " LCD و تاچ شما باید با هم تعویض شود" و غیره مواجه گشته اید که در اکثر مواقع مشتری را از تعمیر منصرف کرده و به سمت تعویض کلی گوشی همراه هدایت می‌کند.

هزینه بالایی که از جانب تعمیرکاران تلفن همراه به خاطر نا آگاهی کاربران در بازارهای تخصصی موبایل به مشتریان تحمیل می شود قابل تعدیل است و کمتر کسی می داند اگر قبل از سپردن گوشی به دست تعمیرکار ،خودش قطعه معیوب را خریداری کند شاید تا نصف مبلغ برای تعمیر گوشی هوشمند خود با کاهش هزینه روبرو شود.

طی گفت و گویی که با یکی از مراجعه کنندگان به پاساژ معروف خدمات موبایلی داشتیم وی عنوان کرد: پس از مراجعه به این پاساژ و سردرگمی جهت یافتن تعمیرگاهی که بتواند به بهترین نحو گوشی من را تعمیر کند با قیمت های متنوع خدمات تعمیر مواجه شدم که من را از تعمیر آن منصرف می کرد اما با مراجعه به مراکز فروش قطعات تلفن همراه که در طبقه های بالای پاساژ قرار داشت قطعه مورد نظر را با حداقل هزینه تهیه کردم و با پرداخت دستمزد تعمیر آن صرفه جویی حداقل 40 درصدی نسبت به قیمتی که در ابتدا تعمیرکاران در اختیارم گذاشته بودند را بدست آوردم.

چند نکته مهم به کسانی که با گوشی معیوب برای تعمیر به بازار تخصصی موبایل مراجعه می کنند:

 پس از اینکه متوجه آسیب دیدگی تلفن همراه خود شدید در مرحله اول پیغام خطا و یا ایراد ایجاد شده را در گوگل سرچ کنید، شاید ایراد کوچکی باشد و با یک ترفند حل شود.
از دوستانتان که مشکل مشابه را پشت سر گذاشته اند برای مراجعه به یک تعمیرکار مطمئن کمک بگیرید.
به هیچ عنوان برای رفع مشکل گوشی همراه خود از دکمه پاور و مثبت (دکمه زیاد کردن ولوم گوشی) جهت ریست فکتوری کردن آن استفاده نکنید.
 اگر به پاساژ تخصصی موبایل مراجعه کردید از چند مغازه دار سراغ تعمیرکاری که کار تخصصی مدل گوشی شما را انجام می دهند بگیرید، زیرا معمولا افراد به واسطه ها مراجعه می کنند و گوشی را با هزینه بیشتر به تعمیرکار مربوطه تحویل می دهند.
 اگر صفحه LCD گوشی همراه شما شکسته است قطعا تعمیر کار مربوطه عنوان می کند که تاچ و LCD تعویض شود، برای مثال اینکار در گوشی آیفون5 چیزی بین 260 تا 320 هزار تومان هزینه از جانب تعمیرکار عنوان می شود در صورتی که اگر قطعه مربوطه را از مراکز فروش قطعات تهیه کنید قیمتی حدود 160 تا 180 هزار تومان دارد و با پرداخت 20هزار تومان دستمزد با حداقل هزینه گوشی شما تعمیر می شود.
 حتما پس از تعمیر، فاکتور و قطعه معیوب را از تعمیرکار درخواست کنید.
 گاهی ممکن است در کنار عیبی که برای گوشی خود مطرح میکنید عیوب دیگری را به آن اضافه کنند، سعی کنید تنها مشکل بوجود آمده را رفع کنید و به دیگر موارد توجه نکنید.
 به عنوان نکته آخر و مهم‌ترین مورد، در زمان تحویل گوشی پس از تعمیر تمام امکانات گوشی خود را تست کنید زیرا ممکن است به دلیل جا به جایی قطعات هنگام تعمیر مشکلاتی رخ دهد که بعدا متوجه وقوع آن گردید.

حالا در کنار بازار سیاه ارائه خدمات موبایلی، بازار سیاه تعمیرات گوشی هوشمند جای خود را باز کرده است و با توجه به عدم نظارت کافی در این بازار همچنین نبود کارشناسان مورد نظر و عدم وجود تعرفه گذاری عرصه برای سوءاستفاده‌ی سودجویان فراهم گشته است.
نظرات بینندگان