arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۰ - ۰۴ بهمن ۱۳۸۹

نماینده مجلس: احمدی‌نژاد به جای مکاتبه، در جلسات مجمع حضور داشته باشد

عضو هیأت رئیسه مجلس شوراری اسلامی نامه احمدی‌نژاد به نمایندگان مجلس را دور از شان ایشان توصیف کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو هیأت رئیسه مجلس شوراری اسلامی نامه احمدی‌نژاد به نمایندگان مجلس را دور از شان ایشان توصیف کرد.

"محمد حسین فرهنگی" در گفت‌و‌گو با خبرنگار خانه ملت راجع به نامه احمدی‌نژاد خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر می‌رسد این نامه توسط کار‌شناسان ریاست‌جمهوری تنظیم و بعد به امضای رئیس‌جمهور رسیده است؛ اما آنچه باید مورد توجه قرار گیرد اینست که وقتی احمدی‌نژاد نامه را امضا کرد تمام مسئولیت آن را به عهده گرفته است. 

وی افزود: برخی نکاتی که رئیس‌جمهور به آن اشاره داشته قابل تامل و توجه است و شاید در بعضی موارد نیز حق با ایشان باشد اما این شیوه گفت‌وگو درست نیست.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو تصریح کرد: لازم است به رییس‌جمهور یادآوری شود که عدم حضور وی در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام فاقد هرگونه توجیه منطقی است. مجمع محل بحث در مورد مصوباتی است که ایشان تصمیم‌گیری راجع به آن‌ها را خارج از حدود و اختیارات این نهاد حاکمیتی دانسته است.

وی اضافه کرد: ایشان به جای مکاتبات اینچنینی می‌تواند با حضور فعال و طرح استدلال حقوقی و قانونی نظر اعضای مجمع را نسبت به یک مصوبه خاص تغییر دهد و مانع تبدیل شدن آن به قانون شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس در مورد انتقاد احمدی‌نژاد به مجلس مبنی بر آنکه چیزی که در صلاحیت قوه مقننه نیست چگونه به آن ورود می‌کند، خاطرنشان کرد: در برخی مباحث و موضوعات نمایندگان دولت حضور لازم و قوی در صحن ندارند و از مواضع خود دفاع لازم را نمی‌کنند بعد که آن مسأله تصویب می‌شود به مخالفت می‌پردازند.

وی با بیان اینکه در مجمع تشخیص مصلحت نظام، قانون اساسی عوض نمی‌شود، ادامه داد: مجلس قانون‌گذار است و هم می‌تواند آن مصوبه‌ای که از سوی شورای نگهبان خلاف شرع و قانون اساسی تشخیص داده شده را به مجمع ارجاع دهد تا در آنجا براساس مصلحت و ضرورت تصمیم لازم در مورد آن اتخاذ شود.

فرهنگی در پایان اظهار کرد: به نظر می‌رسد کار‌شناسان ریاست جمهوری این نامه را تنظیم کردند و در حدشان و نوع ادبیات رئیس جمهور نیست که اینگونه مسائل اعتراضی را بیان کند.

احمدی‌نژاد امروز طی نامه‌ای به نمایندگان مجلس به موضوع تغییرات لایحه برنامه پنجم توسعه پرداخته است.
نظرات بینندگان