arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۳۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۶ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۴

عوارض ابتلا به دیابت در مادران باردار

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو انجمن متخصصین زنان و زایمان با اشاره به عوارض قند بارداری برای جنین و مادر گفت: اختلالات گوارشی و قلبی در کمین نوزادانی است که مادرانشان به دیابت مبتلا هستند.

به گزارش انتخاب، عبدالرسول اکبریان در رابطه با قند دوران بارداری اظهار داشت: مادرانی که به این مشکل مواجه هستند نیاز به مراقبت خاص داشته و باید تحت درمان قرار گیرند.

وی افزود: مادرانی که در دوران حاملگی مبتلا به دیابت می‌شوند اصولا نوزادانی با وزن بالا به دنیا آورده و زایمان آنها سخت است. همچنین احتمال کشیدگی شانه و فلج عصب شانه‌ای برای نوزاد وجود دارد.

عضو انجمن متخصصین زنان و زایمان با بیان اینکه نوزادان تازه متولد شده از مادران مبتلا به دیابت ممکن است از لحاظ تنفس مشکل داشته باشند خاطرنشان کرد: البته در سزارین احتمال آسیب به نوزاد که مادرش مبتلا به قند است کمتر بوده لذا زنان باردار باید در صورت ابتلا به دیابت و پیشگیری از کیسه آب محل نگهداری جنین تحت نظر پزشک باشند.

به گفته وی مادران باردار مبتلا به دیابت نیاز است هم تحت نظر متخصص غدد و هم متخصص زنان و زایمان باشند تا در صورت لزوم برای آنها انسولین تجویز شود.

اکبریان ادامه داد: مصرف انسولین برای جنین عوارضی ندارد ولی مراقبت ویژه برای مادر باردار می‌طلبد.

وی در پایان گفت: اختلالات گوارشی و قلبی از عمده مشکلاتی است که در نوزادانی ایجاد می‌شود که مادرشان در دوران بارداری مبتلا به دیابت بوده‌اند.
کد مطلب: 474737
Share/Save/Bookmark
 
منبع: فارس
نظرات بینندگان