arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۳۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۳ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۴

داود اوغلو: دولت اسد مسئول انفجار آنکارا است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نخست‌وزیر ترکیه با اعلام هویت عامل انتحاری انفجار آنکارا کردها را عامل انفجار دانست و دولت اسد را به دلیل حمایت از کردها مسئول این اقدام معرفی کرد.

به گزارش انتخاب، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز اعلام کرد: احمد داوداوغلو، نخست وزیر ترکیه در نشستی خبری گفت: اعضای یگان‌های کرد حمله تروریستی در آنکارا را صورت دادند.

وی افزود: هویت عامل این انفجار شناسایی شده وی صالح نجار متولد سال 1992 در شهر آمودا در شمال سوریه است. عاملان این انفجار، عناصری از پ‌.ک‌.ک و حزب اتحاد دموکراتیک هستند که از سوریه وارد ترکیه شده‌اند. حزب اتحاد دموکراتیک کردستان و حزب کارگران کردستان با همکاری یکدیگر، انفجار آنکارا را انجام داده‌اند.

داوود اوغلو گفت: از آنجا که حزب دموکراتیک وابسته به دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه است، این حق را داریم که دولت سوریه را مسئول تروریسم در ترکیه بدانیم.

وی در ادامه گفت که در پی انفجار آنکارا، 9 نفر دستگیر شده‌اند که در حال بازجویی هستند و تحقیقات درباره این انفجار، همچنان ادامه دارد.

داووداوغلو افزود: ترکیه عملیات نظامی و امنیتی خود را علیه مواضع تروریست‌ها و حزب کارگران کردستان ترکیه ( پ.ک.ک) افزایش خواهد داد. این عملیات علیه کسانی که از مرزها تجاوز می‌کنند ادامه دارد.

وی گفت: ما از حق خود برای پاسخ به حمله به ترکیه دفاع خواهیم کرد.

نخست‌وزیر ترکیه از کشورهایی که با تروریسم می‌جنگند خواست موضع خود را در قبال تروریست‌ها و گروه‌هایی که با ترکیه می‌جنگند، مشخص کنند .

وی گفت: 7 کشوری که از مشکلات و بحران‌های بزرگ رنج می‌برند ترکیه را احاطه کرده‌اند و برخی از دولت‌ها نمی‌توانند بر بخش‌هایی از خاک خود کنترل داشته باشند و همه اینها بر منطقه تاثیر می‌گذارد.

داوود اوغلو تاکید کرد: ما در مبارزه با تروریسم تردیدی نداریم و همه عملیات‌های امنیتی و نظامی را ادامه می‌دهیم و از همه کشورهای می خواهیم در کنار ترکیه برای مبارزه با تروریسم بیاستند.

این درحالی است که صالح مسلم، رئیس حزب اتحاد دموکراتیک سوریه در تماس تلفنی با شبکه اسکای نیوز گفت: دولت ترکیه با وارد کردن اتهامات سعی در انتقال مشکلاتش به خارج دارد .

وی هرگونه دست داشتن این حزب را در انفجار رد کرد و دلایل نخست وزیر ترکیه را در خصوص متهم کردن این حزب به دست داشتن در انفجار ساختگی دانست .
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان