arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۳۲۳۳
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۸ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۴

اعضای شورای امنیت در جریان حمله آنکارا قرار می‌گیرند/ استانبول در آماده باش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا نوشت: مقامات ترکیه‌ای اعلام کردند، سفرای پنج عضو دائم شورای امنیت به صورت رسمی در جریان اطلاعات و جزئیات حمله آنکارا قرار می‌گیرند. 

به نوشته روزنامه حریت، منابع دیپلماتیک می‌گویند سفرای پنج کشور آمریکا، روسیه، انگلیس، چین و روسیه به صورت جداگانه برای دریافت اطلاعات درباره حمله شب گذشته آنکارا به وزارت خارجه ترکیه دعوت شد‌ه‌اند. 

علاوه بر این پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل آلمان، هلند به عنوان کشوری که ریاست اتحادیه اروپا را برعهده دارد به همراه نمایندگان این اتحادیه نیز به محل وزارت خارجه ترکیه دعوت شده‌اند. 

به گفته منابع آگاه فریدون سینیرلی‌اوغلو، معاون وزیر خارجه ترکیه قرار است با این مقامات دیدار کند. 

این در حالی است که رجب‌طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه و احمد داوود‌اوغلو، نخست‌وزیر این کشور هر دو یک شهروند سوری را به عنوان عامل حمله شب گذشته آنکارا معرفی کرده‌اند که یکی از اعضای یگان‌های مدافع خلق کردها بوده است. 

پیش از این داوود‌اوغلو اعلام کرده بود که وزارت خارجه مسئول رسیدگی به این حادثه خواهد بود. 

از سوی دیگر به دنبال وقوع انفجار تروریستی در آنکارا شهردار استانبول از افزایش تدابیر امنیتی در استانبول در بالاترین حد خود خبر داد .

واصب شاهین، شهردار استانبول گفت: بالاترین درجه احتیاط را به کار گرفته‌ایم و این بخاطر تجارب پیشین ما با حوادث مشابه به حادثه آنکارا و اطلاعاتی است که به دست ما رسیده است.

وی شهروندان را به آرامش و عدم ترس و نگرانی فراخواند و گفت: هدف اصلی تروریست‌ها انتشار ترس و وحشت میان شهروندان و ایجاد فضایی آکنده از اضطراب و ارعاب است.

نظرات بینندگان