arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۳۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۵ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۴

درخواست پنتاگون از روسیه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) تاکید کرد که از روسیه خواسته است که از هدف قراردادن مناطقی در داخل سوریه که نیروهای ویژه آمریکایی در آنها فعالیت می‌کنند، خودداری کند و فهرست این مناطق را به مسکو داده است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، پیتر کوک، سخنگوی پنتاگون عنوان داشت: روسیه تاکنون به این درخواست که در چارچوب یادداشت تفاهم امضا شده میان دو طرف برای جلوگیری از هرگونه حوادث میان جنگنده‌های آمریکایی و روسی در حریم هوایی سوریه گنجانده شده است، پایبند بوده است.

وی افزود: این مساله مربوط به نیروهای ویژه ما در میدان نبرد است. ما به صورت آشکار اعلام کردیم که تمام توان خود را برای حفظ سلامت این نیروها به کار خواهیم بست و این مساله‌ای است که مردم آمریکا تحقق آن را از ما انتظار دارند.

پیتر کوک عنوان داشت: ما از روس‌ها خواسته‌ایم تا از یک منطقه جغرافیایی در سوریه برای حفاظت از نیروهای آمریکایی دور بماند و آنها تاکنون به این درخواست احترام گذاشته‌اند.

این مقام آمریکایی زمان دقیق مطرح شدن این درخواست را اعلام نکرد.

در همین حال چارلز بروان، فرمانده نیروهای هوایی آمریکا در خاورمیانه اعلام کرد که مسکو از نیروهای ائتلاف تحت آمریکا خواسته است که از برخی از فرودگاه‌هایی که ارتش روسیه از آنها در سوریه استفاده می‌کند، دور شوند. 


نظرات بینندگان