arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۳۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۸ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۴

امام جمعه موقت اصفهان: تخریب یکی از خیانت‌های بزرگ به انتخابات است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امام جمعه موقت اصفهان گفت: در دوره کنونی مسئولان باید مراقب باشند روابط اقتصادی با دشمنان باعث نفوذ آن‌ها نشود. دشمنان همواره از پیشرفت‌های ایران نگران می‌شوند.

به گزارش ایسنا، منطقه اصفهان، حجت الاسلام «سیدمجتبی میردامادی» در خطبه‌های نماز جمعه امروز 30 بهمن‌ماه گفت: انتخابات 7 اسفند روز امتحان عظیم ملت ایران است انتخابات امری واجب است هم‌چنین فرصتی است تا سرنوشت ما به دست خودمان تعیین شود. همان‌گونه که پیامبر(ص)، علی(ع) را در غدیر معرفی کردند و مردم به او رأی دادند جمعه آینده نیز غدیری است، چون مردم باید افرادی را برگزینند که از جانب شورای نگهبان احراز صلاحیت شده‌اند.

وی تصریح کرد: شورای نگهبان در طول تاریخ جمهوری اسلامی همواره مورد تهاجم دشمنان متکبر و جبار بوده است اما درد در اینجاست که گاهی خودی‌ها نیز از ضربه زدن به پیکر شورای نگهبان دریغ ندارند اما تخریب یکی از خیانت‌های بزرگ به انقلاب و انتخابات است.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: مجلس ریل‌گذار حرکت دولت است اگر ریل‌گذاری در جهت عدالت، رفاه، گشایش اقتصادی، پیشرفت، عزت و استقلال کشور باشد مایه سعادت است اما اگر مجلس مرعوب دشمنان باشد و دنبال جریان اشرافی‌گری باشد این مملکت بدبخت می‌شود.

میردامادی افزود: در دوره کنونی مسئولان باید مراقب باشند روابط اقتصادی با دشمنان باعث نفوذ آن‌ها نشود. دشمنان همواره از پیشرفت‌های ایران نگران می‌شوند اما اگر بدی به ما برسد شادمان می‌شوند. کشوری که خدا دارد همه چیز دارد و ما اگر با تقوی و توکل بر خدا مقاومت کنیم هیچ مکری از جانب دشمنان به ما زیان نخواهد رساند. دشمنان می‌دانند که با کشوری غنی و مصمم طرف هستند. چه قدر باید ذلت داشته باشیم که یکی از مسئولان ورزشی در صدا و سیما بگوید اگر تیم‌های عربستانی حاضر به آمدن به ایران نیستند ما به عربستان می‌رویم.

وی در خطبه اول پیرامون نعمت به این روایت اشاره کرد و گفت: امام علی در پاسخ به این پرسش پیامبر که بالاترین نعمت خدا چیست؟ فرمودند نعمت خلق زیرا اگر خدا ما را خلق نکرده بود هیچ نعمتی معنا نداشت و در پاسخ به این پرسش که بالاترین نعمت پس از خلق چه نعمتی است فرمودند نعمت هدایت.. هدایت دارای دو نوع تکوینی و تشریعی است. در هدایت تکوینی همه آفریدگان در مسیر خود هدایت شده‌اند: «ربنا الذی اعطی‏ کل شی‏ء خلقه ثم هدی‏»

اما هدایت تشریعی خاص انسان است و به‌وسیله انبیا از جانب خدا برای انسان‌ها آورده شده است چنانچه در قرآن کریم خداوند می‌فرماید: «هو الذی بعث فی الامیین رسولا منهم یتلوا علیهم آیاته و یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه» در این آیه شناخت خداوند به‌عنوان مبدأ عالم، بزرگ‌ترین سرمایه آدمی دانسته شده است. در دنیای کنونی نیز عدم شناخت و توجه به خداوند عامل عمده مشکلات بشری است.

میردامادی به مناسبت‌های هفته نیز اشاره‌ای داشت و گفت: امروز 30 بهمن‌ماه روز گشایش سفارت فلسطین در محل سابق سفارت اسرائیل در سال 1357است، شنبه 1 اسفند سالروز حمله جنگنده عراقی به دستور امریکا به هواپیمای مسافری ایران و شهادت 40 تن از جمله روحانی مجاهد شیخ فضل‌الله محلی است، دوشنبه 3 اسفند سالروز شهادت حضرت زهرا(س) است. نباید به حضرت زهرا لقب تندرو دارد او شهید راه ارزش‌های اسلامی شد. در دوران کنونی نیز انسان‌هایی هستند که احساس وظیفه می‌کنند. دیروز در جبهه‌ها مقابل دشمن ایستادند و امروز در سنگر اجتماع در مسائل بدحجابی و ناهنجاری‌های اجتماعی اظهار نگرانی می‌کنند. 

نظرات بینندگان