arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۳۳۹۱
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۲۳ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۴

انگلیس تحریم ها علیه خالد مشعل و سه عضو دیگر حماس را تمدید کرد

وزارت دارایی (خزانه داری) انگلیس در آخرین گزارش دوره ای خود تحریم ها علیه «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی حماس و سه عضو ارشد دیگر این جنبش را تمدید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزارت دارایی انگلیس در گزارشی که بر روی وب سایتش منتشر کرد «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی، «اسامه حمدان» مسئول روابط بین الملل، «موسی ابومرزوق» و «عماد خلیل علم» از اعضای ارشد دفتر سیاسی را بار دیگر مشمول تحریم های این کشور کرد.

به گزارش «انتخاب»، دولت انگلیس برای اولین بار در سال 2004 با استناد به قانون موسوم به مبارزه با تروریسم، که بعد از حملات یازده سپتامبر 2001 در نیویورک، به اجرا گذاشته شد، این چهار نفر را همراه با «عبدالعزیز رنتیسی» رهبر وقت حماس، در فهرست تحریم های خود قرار داد.

از آن زمان، این تحریم ها که بر اساس آن ها، دارایی های این افراد در انگلیس بلوکه شده و اتباع انگلیس از معامله با آن ها منع می شوند، همه ساله تمدید شده است.

وزارت دارایی انگلیس در تارنمای خود آورده است: این وزارتخانه مسئول اجرا و اعمال تحریم های بین المللی در انگلیس و تنظیم آن در چارچوب قوانین بلوکه کردن اموال است. 

به نوشته این وزارت خانه اعمال تحریم ها بدین معناست که با افراد یادشده امکان هرگونه معاملات تجاری ازقبیل واردات، صادرات و حتی خرید مواد خام نیز وجود ندارد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان