arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۳۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۸ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۴

تصویب 40 تبصره بودجه سال 95 شهرداری تهران در جلسه شورای شهر

اعضای شورای شهر در جلسه علنی امروز کلیات 40 تبصره لایحه بودجه سال آینده شهرداری تهران را تصویب کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حبیب کاشانی در ادامه جلسه بررسی بودجه شهرداری در شورای شهر ضمن قرائت تبصره‌های باقیمانده از بودجه شهرداری تهران، گفت: بر اساس تبصره 28 بودجه شهرداری، شهرداری تهران موظف است در راستای نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهر نسبت به بسترسازی و تهیه زیرساخت ‌های شهری در این بافت شامل بازگشایی معابر، تامین سرانه فضای سبز از ردیف بودجه املاک شهرداری تهران با هماهنگی سازمان نوسازی شهر تهران هزینه کند.

وی ضمن قرائت تبصره 29 بودجه شهرداری گفت: مطابق ماده 159 برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران به منظور تحقق ردیف عوارض سالیانه خودروهای سواری شهر تهران موظف است با بهره‌گیری از توان اطلاعات پلیس راهنمایی و رانندگی نسبت به صدور فیش انبوه عوارض سالیانه خودروها و موتورسیکلت‌ها اقدام کند.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص تبصره 30 بودجه نیز گفت: در این تبصره به شهرداری اجازه داده می شود بخشی از درآمدهای حاصله و مانده حساب‌های بانکی مخصوص سپرده و جاری به جز حساب سپرده پیمانکاران و معاملات خود را نزد هر یک از بانک ها که با شهرداری تهران همکاری می‌کند و همچنین نرخ سود بالاتری به سپرده‌ها پرداخت می‌کند به صورت سپرده جاری و سرمایه‌گذاری مدت‌دار بگذارد و سود مربوطه را تحت عنوان درآمد حاصل از وجوه و سپرده‌های شهرداری ثبت کند.

وی اضافه کرد: در تبصره 31 آمده است که شهرداری تهران موظف است ضمن ارزیابی مجدد در راستای شفاف‌سازی عملکرد شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه تحقق منابع درآمدی مال‌الاجاره املاک و دارایی‌های ثابت در اختیار واحدهای مذکور را نقدا اخذ و به حساب درآمد عمومی شهرداری تهران واریز کند.

همچنین کاشانی در تشریح تبصره 32 بودجه شهرداری تهران گفت: شهرداری موظف است جداول اهداف کمی و کیفی بودجه، برش چهارم از برنامه پنج ساله اهداف کمی و کیفی، جدول تطبیقی مقایسه‌ای منطبق بر برنامه دوم شهرداری را تا پایان تیرماه 95 ارائه کند و می‌بایست بودجه سال 95 را صرفا منطبق بر عملکرد تدوین کند و تا پایان تیرماه 96 چارچوب‌ها و فرمت‌های تهیه بودجه بر این اساس را تهیه و به شورای شهر ارائه کند.

وی ضمن قرائت تبصره 33 بودجه شهرداری، گفت: شهرداری تهران موظف است در خصوص وصول سهم و تعهدات پرداخت نشده سال‌های قبل دولت ظرف دو ماه مراتب را به هیات دولت و دستگاه‌های حاکمیتی اعلام و پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

کاشانی گفت: بر اساس تبصره 34، شهرداری موظف است بابت عوارض ساختمان‌های شهرداری حداکثر تا مبلغ 150 میلیارد ریال به حساب درآمدی شهرداری واریز و گزارش دهد و تسهیلات تشویقی پرداخت عوارض مرتبط با صدور پروانه ساختمانی مصوب شورای شهر درباره مطالبات غیرنقد از شهرداری تهران اعمال شود.

وی تبصره 35 بودجه 95 شهرداری را قرائت کرد و گفت: بر اساس این تبصره، شهرداری تهران موظف است در راستای تحقق منابع مورد نیاز شهر تهران با بهره‌گیری از تبصره های بودجه سال 95 کل کشور نسبت به احداث خطوط مترو، توسعه ناوگان اتوبوسرانی برقی، افزایش واگن، توسعه مترو، تامین تاکسی برقی و موتورسیکلت برقی اقدام کند.

کاشانی افزود: بر اساس این تبصره شهرداری تهران موظف به انتشار اوراق مشارکت، صکوک و بهره‌گیری از سایر ابزارهای مالی برای تامین مالی پروژه های بودجه مصوب است.

وی در خصوص تبصره 36 نیز گفت: شهرداری تهران موظف است وظایف و ماموریت‌های ردیف بودجه تحت عنوان راهبری و نگهداری مدیریت جایگاه های عرضه گاز CNG شرکت واحد با مبلغ 160 میلیارد ریال برای فراهم کردن زمینه واگذاری جایگاه ها اقدام کند.

کاشانی با اشاره به تبصره 37 بودجه شهرداری، افزود: شهرداری تهران مجاز است به منظور بهبود کیفیت سیمای شهر و آسایش شهروندان و ایجاد زیرساخت‌های اساسی و کاهش ترافیک نسبت به انجام مطالعات امکان سنجی برای انتقال پایانه های اتوبوسرانی غرب و شرق به حریم شهر اقدام کند.

نایب رییس کمیسیون بودجه گفت: بر اساس تبصره 38، شهرداری مجاز است کلیه اعتبارات اختصاص یافته به ماموریت‌های اجتماعی و فرهنگی را که در قالب کمک اعم از هزینه‌ای یا سرمایه ای تخصیص می‌یابد به محض پرداخت و با اخذ رسید واحد دریافت‌کننده بر اساس دستورالعمل ابلاغی شهرداری تهران به حساب هزینه قطعی منظور کند و همچنین بر اساس تبصره 39 شهرداری موظف است گزارش عملکرد تبصره های این مصوبه را هرشش ماه یک بار به شورای شهر تهران ارائه کند.

وی افزود: همچنین بر اساس تبصره 40 شهرداری تهران موظف است سه درصد از درآمد سازمان ها، معاونت‌ها و شرکت‌های خود را صرف توسعه سبک زندگی و فرهنگ ایرانی اسلتمامی تبصره‌های لایحه بودجه سال 95 شهرداری تهران با ایجاد تغییراتی که ذکر شد به تصویب اعضای شورای شهر رسید و مهدی چمران رییس شورای شهر نیز در پایان این جلسه با بیان اینکه فردا (دوشنبه) تمامی این تبصره‌های تصویب شده برای بررسی نهایی به فرمانداری ارسال می شود، گفت: فرمانداری 15 روز مهلت دارد مغایرت‌های احتمالی را ابلاغ کند که در صورت مغایرت، شورای شهر نسبت به اصلاح این تبصره‌ها اقدام می‌کند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان