arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۴۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۱ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۴

بعیدی نژاد: برای انتخاب افراد تضمین‌کننده فرصت‌های پسابرجام رای می دهیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حمید بعیدی‌نژاد عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان با انتشار این عکس در صفحه اینستاگرامش نوشت:

تا به حال مردم هیچ کشوری نتوانسته‌اند بدون یک انقلاب تمام عیار حق دخالت در سرنوشت کشور خود از طریق انتخابات را به دست آورند. حتی در مواردی چون مصر انقلاب‌های مردمی در مراحل نهایی به دست اقتدار گرایان و مخالفین حق مردم سرکوب شده و به هدف نهایی خود نرسیده‌اند. جمهوری اسلامی ایران از روز اول تشکیل با درایت و حکمت امام بزرگوار ، تعیین سرنوشت جامعه به دست خود مردم را به مثابه اصل محوری ساختار سیاسی جمهوری اسلامی ایران تعیین نمودند. این جمله از سوی مقام معظم رهبری جمله افتخارآفرینی است که فرموده‌اند اگر عده‌ای با نظام هم مخالف هستند در انتخابات شرکت نمایند.

بر این اساس انتخابات نقش تعیین کننده در تحقق اجرای حق مردم در کشور دارد. در ایران تمامی نهادها و شخصیت‌های قانونی کشورمان یا مستقیم و یا غیر مستقیم از سوی مردم و از طریق برگزاری انتخابات برگزیده می‌شوند.

شاید عده‌ای از مردم بگویند جامعه توسعه اقتصادی و رفاه می‌خواهد و انتخابات جز موجبات دردسر سیاسی و یا امری فرعی و تشریفاتی نیست ولی این یک اشتباه بزرگ است و این بیان خود علامت توسعه نیافتگی است.

توسعه واقعی جز از طریق مشارکت مردم در تصمیم‌گیری ‌ها و انتخاب نهادهای قانونی کشور تضمین نمی‌شود. شرایط سیاسی ایران را نباید با کشورهایی مقایسه کرد که توسعه سیاسی را در حاشیه قرار داده‌اند.

انقلاب مردم ایران برای مردم سالاری از زمان مشروطیت آغاز شد و مشارکت مردم در سرنوشت سیاسی کشور از مهمترین هدفهای انقلابی بوده است.

پس پیش به سوی صندوق‌های رای برای انتخاب افراد اصلحی که تداوم توسعه همه جانبه کشور را به خصوص در سایه‌ی فرصتهای جدیدی که دوره پسا برجام برای کشور عزیزمان فراهم آورده است تضمین نمایند. 
نظرات بینندگان