arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۴۴۹۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۸ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۴

وزیر بهداشت در دیدار با کودکان شین‌آبادی: اگر پزشکان اعزام به خارج را موثر بدانند شخصا آن را تقبل می‌کنم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با خانواده دانش‌آموزان شین‌آبادی که سه سال قبل بر اثر آتش گرفتن بخاری مدرسه دچار سوختگی شدند، همچنین تیم درمان این دانش‌آموزان دیدار کرد و در جریان روند درمان و مشکلاتشان قرار گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 در ابتدای این جلسه، دکتر علی فاطمی سرگروه تیم جراحی دانش‌آموزان روستای شین‌آباد پیرانشهر ، به ارائه گزارشی از روند درمان سه ساله این کودکان پرداخت.

به گفته وی تا کنون برای این دانش آموزان 785 بار ویزیت، 110 عمل جراحی، 221 تزریق تیشو، 109 بار فیزیوتراپی و 109 ویزیت روان‌درمانی انجام شده است.

فاطمی، ضمن ادامه تشریح جزئیات خدمات ارائه‌شده به این دانش‌آموزان اظهار کرد که « مدیریت و برنامه‌ریزی برای ادامه درمان دانش‌آموزان بدون امکانات است و باید برای نحوه درمان و حمایت آن‌ها تعریفی انجام شود.»

به گفته وی « از زمان وقوع این اتفاق به غیر از هزینه اعمال جراحی حتی یک ریال نیز بابت مدیریت کار دریافت نشده است.»

در ادامه، پدر یکی از دانش‌آموزان، ضمن ابراز نارضایتی از آنچه «روند کند درمان» خواند خواسته خود را اعزام به خارج از کشور برای دریافت خدمات بهتر اعلام کرد و گفت: «دانشگاه علوم پزشکی نیز به بیمارستان بدهکار است، به همین خاطر دخترم را در بیمارستان پذیرش نکردند. بعضی از این بچه‌ها قطع عضو شده‌اند؛ یکی از آن‌ها یک سال و نیم است که جراحی نشده است. ما از پزشکان هیچ گله‌ای نداریم، اما اگر امکانات کافی نداریم دولت تدبیر و امید برای اعزام آن‌ها به خارج تدبیری بیندیشد.»

به گزارش ایسنا، در ادامه این دیدار وزیر بهداشت نیز با اشاره به وسعت اقدامات انجام‌شده توسط تیم درمانی، کار آنها را فراتر از مسئولیت پزشکی‌شان دانست و افزود: «بچه‌های شین آباد امروز شرایط متفاوتی دارند، آن‌ها قربانی یک بی‌تدبیری شدند و هیچ گناهی نداشتند. ما اشتباه کردیم و درست عمل نکردیم. این کودکان هر تعداد عمل که لازم داشته باشند ما آن را انجام می‌دهیم و هر اعتباری برای آن‌ها تامین می‌شود.»

وی در پاسخ به درخواست کودکان حادثه‌دیده و خانواده‌های آنها مبنی بر اعزام به خارج از کشور برای ادامه درمان نیز اظهار کرد: « در ذهن این بچه‌ها این طور شکل گرفته است که فکر می‌کنند اگر به خارج از کشور اعزام شوند بیشتر به آن‌ها کمک می‌شود. من تعهد می‌کنم اگر پزشکان تشخیص دادند که رفتن به خارج به سلامتی آن‌ها کمک می‌کند شخصا این سفرها را تقبل می‌کنم، در غیر این صورت هر کسی را که در دنیا بتواند به آن‌ها کمک کند به ایران دعوت می‌کنیم و اگر تجهیزات خاصی نیز برای اعمال جراحی آن ها لازم است در اختیارشان می‌گذاریم.»

هاشمی در عین حال گفت که « وضعیت ما در امکانات مربوط به امدادرسانی در ساعات اولیه سوختگی مناسب نیست و امکانات بعضی کشورهای پیشرفته از ما در این زمینه بهتر است؛ با این حال تعصبی هم در خصوص اعزام این دانش‌آموزان به خارج ندارم. اگر برای خدمات پرستاری، هوشبری، توانبخشی، فیزیوتراپی، همچنین سلامت روان نیاز به اقدامات خاصی بود ما در خدمت هستیم.»

وی در پایان خطاب به خانواده این دانش‌آموزان گفت : «حتما نظر شما را تامین می‌کنیم. در حال حاضر امکان هر کاری در کشور وجود دارد. اگر این اتفاق برای فرزند خودم نیز می‌افتاد او را به دست همکاران می‌سپردم.»
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
1
1
باریکلا
سیاوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
1
1
ما به چنین دولتمردانی افتخار می کنیم آقای دکتر
نظرات بینندگان