arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۴۴۹۹
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۹ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۴

هاشمی رفسنجانی: انتخاب روحانی گام اول برای برگشت به مسیر اعتدال بود/ مردم گام دوم را 7 اسفند بر دارند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خیر و صلاح اسلام، انقلاب اسلامی و مردم، برگزاری هر چه باشکوه‌تر انتخابات است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار شورای مرکزی، استانی و جمعی از اعضای حزب اعتماد ملی که از سراسر کشور در تهران گرد هم آمده بودند و همچنین جمعی از آذری‌های مقیم تهران، انقلاب اسلامی را انقلابی بر پایه خواست و اراده مردم توصیف کرد و با ارائه تحلیلی از روند شکل‌گیری مبارزه، پیروزی و تثبیت، به مقاطع مهم آن اشاره کرد و گفت: هر وقت گره‌ای در کار انقلاب و نظام اسلامی ایجاد و عرصه برای توسعه و پیشرفت محدود شد، مردم پا به میدان گذاشتند و تمام مسایل را حل کردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با یادآوری اوضاع سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور در زمان دولت نهم و دهم، گفت: کار به جایی رسیده بود که همان کسانی که از رئیس این دولت‌ها حمایت همه جانبه کرده بودند، متوجه شدند برای جلوگیری از انحراف بیشتر باید مسیر را اصلاح کنند که البته مردم زودتر و محکمتر از آنها وارد شدند و راه را با انتخاب تفکر اعتدال چنان اصلاح کردند که تعجب جهانیان را برانگیخت.

هاشمی رفسنجانی به زمینه‌سازی‌های صداوسیما در سال 83 اشاره کرد و گفت: برای انتخابات ریاست جمهوری سال 84 از ماه‌ها قبل تمام دستاوردهای انقلاب را به حراج گذاشته بودند که در همان مقطع در جمع خبرنگاران به مسئولان وقت به رسانه‌ ملی هشدار داده بودم که به میل خود و به خاطر دستمالی، قیصریه را به آتش نکشید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تأکید بر نگرانی دلسوزان نظام به تشریح جلساتی پرداخت که معمولاً پس از جلسات رسمی مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور چند تن از روحانیون با سابقه‌ی نظام برگزار می‌شد و گفت: در همین جلسات ابتدا به آقای ناطق نوری و سپس به آقای دکتر روحانی پیشنهاد نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری دادیم که آقای ناطق صریحاً نپذیرفتند و آقای دکتر روحانی پذیرش آن را مشروط به شرایط و زمینه‌هایی کرده بود.

وی در پاسخ به سوال یکی از حاضران که «چه شد که شما برای نامزدی ثبت‌نام کردید؟»، به اتفاقات آن روزها و تقاضاهای مکرر اقشار مختلف، معلم‌ها، دانشگاهیان، ایثارگران، خانواده‌های معظم شهدا، طلبه‌ها، فضلای حوزه علمیه قم، مراجع عظام و بسیاری از مسئولان نظام اشاره کرد و گفت: نهایتاً غروب روزی که فردا آخرین مهلت ثبت‌نام بود، احساس کردم عدم اجابت درخواست‌های مردم نوعی خودخواهی است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تأکید بر اینکه شناخت کاملی از روحیات، افکار و رفتار دکتر حسن روحانی در تمام سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی داشتم، افزود: در مقطعی با هم هماهنگ کرده بودیم که هر دو بمانیم، تا اگر لازم شد، در موقع مناسب تصمیمی مناسب بگیریم.

وی درباره‌ی ماجرای ردّ صلاحیت خود نیز گفت: توسط دکتر روحانی و آقای لاریجانی پیغام داده بودند که ما به هیچ وجه صلاحیت شما را تأیید نمی‌کنیم و بهتر است انصراف دهید که من در جواب پیغام آنان، گفتم در عهدی که با مردم بسته‌ام، ثابت قدم خواهم ماند و نمی‌خواهم پیمان‌شکنی کنم.

هاشمی رفسنجانی، پیروزی حسن روحانی را حاکی از اعتقاد قلبی مردم به خط اعتدال و عقلانیت دانست و با اشاره به دستاوردهای دولت یازدهم در مسایل داخلی و خارجی به ویژه حل مسأله‌ی هسته‌ای، گفت: این انتخاب گام اول مردم برای اصلاح امور و برگشت کارها در مسیر اعتدال بود، که امیدواریم مردم گام دوم آن را در انتخابات هفتم اسفند بردارند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تأکید مجدد بر اهمیت انتخابات که تبلور کامل اراده‌ی مردم برای دو مجلس مهم خبرگان رهبری و شورای اسلامی است، گفت: اتکای نظام به مردم، ابتکار قرآن، پیامبر(ص)، ائمه شیعه(ع) و در دوره‌ی معاصر ابتکار امام راحل بود که در همه مقاطع تمام تصمیمات خود را براساس خواست و نظر مردم می‌گرفت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت‌های تحول اقتصادی و رونق تولید و اشتغال پرداخت و گفت: علاوه بر آمادگی بخش خصوصی ایران که می‌توان با نقدینگی موجود آنان را تقویت کرد و در مسیر تولید قرار داد، بسیاری از شرکت‌های پیشرفته دنیا از کشورهای مختلف برای سرمایه‌گذاری در ایران اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی با اشاره به طرح‌های فراوان نیمه تمام که نتیجه اقدامات بدون کارشناسی شده‌ی دولت سابق بود، گفت: در سیاست‌های کلی نظام که به تأیید رهبری نیز رسیده، به صراحت آمده است که باید پروژه‌های این‌گونه‌ را به بخش خصوصی بسپاریم، تا تولید، صادرات، اشتغال و اقتصاد کشور رونق گیرد.

هاشمی رفسنجانی، با بیان این مطلب که نروژی‌ها آماده‌ی همکاری و سرمایه‌گذاری در طرح‌های نفتی ایران هستند، گفت: می‌توانیم با تکیه بر دانش متخصصان ایرانی و تعامل با متخصصان دنیا، عقب ماندگی و آسیب‌های صنایع نفتی را جبران کنیم.

با توجه به حضور جمعی از آذری‌های مقیم تهران در این برنامه، هاشمی رفسنجانی از خدمات مردم خطه‌ی آذربایجان در طول تاریخ اسلام و ایران و مخصوصاً در مشروطه و انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تشکر کرد و تداوم نقش آفرینی‌های آنان را برای ساختن بیشتر ایران خواستار شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در بخش پایانی سخنان خود مردم را به حضور پرشور در انتخابات هفتم اسفند دعوت کرد و گفت: خیر و صلاح اسلام، تشیع، ایران، انقلاب اسلامی و مردم در برگزاری هر چه باشکوهتر انتخابات است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان