arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۴۷۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۲ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۴

محمدرضا خاتمی: صدای مرگ، جنگ و تحریم از مجلس آینده بیرون نمی آید

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه مشارکت مردم در انتخابات موثر خواهد بود گفت که قطعا صدای تحریم ، مرگ و جنگ از مجلس آینده بیرون نمی آید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمدرضا خاتمی که برای شرکت در دهمین دور انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حسینیه جماران حضور یافته بود ، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مردم با استفاده از تجربیات قبلی قدر این لحظات و فرصت‌ها را می‌دانند و آگاه هستند که این انتخابات گامی موثر خواهد بود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره ترکیب مجلس آینده نیز اظهار کرد: هنوز زود است که در این باره اظهارنظر کنیم ولی قطعا در مجلس آینده صدای تحریم، مرگ و جنگ بیرون نمی آید.

محمدرضا خاتمی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا اصلاح طلبان می خواهند مجلس دولت ساخته تشکیل دهند اظهار کرد: اصلاح‌طلبان در تجربیات قبلی نشان دادند چطور از حق مردم پاسداری می‌کنند . کسانی که در هشت سال گذشته در برابر انحرافات و فساد چشم پوشی کردند و حتی به نوعی به تائید آن‌ها پرداختند برای توجیه اقدامات خود و حتی پرده پوشی چنین شعارهایی می‌دهند.

وی ادامه داد: اگر مجلس در دست اصلاح‌طلبان باشد ضمن همراهی با دولت در عرصه های چون سیاست خارجی، اقتصاد و مسائل فرهنگی از نقش نظارتی خود نیز کوتاه نمی آیند. یک منتقد نمی‌تواند در برابر کاستی ها سکوت کند اما قطعا مجلس اصلاحات همراه خوبی برای دولت خواهد بود وبا همدلی و همراهی با قوای دیگر مسائل کشور را به پیش خواهد برد.

نائب مجلس ششم در واکنش به اظهارات خبرنگاری که می گفت اصولگرایان مجلس دربرابر اقدمات دولت های نهم و دهم سکوت نکردند تصریح کرد: امروز نتایج علمکرد دولت آقای احمدی نژاد مشخص است. آن زمانی که آقای احمدی نژاد خواست از نظر سیاسی راهش را از اصولگراریان جدا کند آن وقت آقایان کارهایی انجام دادند اما تا زمانی که با هم بودند چشمشان را روی فساد بستند.

خاتمی در پاسخ به اظهارات دیگری مبنی بر اینکه مجلس ششم درباره پرونده‌هایی نظیر کرسنت سکوت کرد گفت:‌ما معتقدیم مجلس ششم با توجه به فرصت کوتاهی که داشت به وظایف خود عمل کرد و ما ارتباط خیلی خوبی با نهادهای مختلف داشتیم که البته این ارتباط برای تسویه حساب سیاسی نبود. در خود مجلس ششم هم نمایندگانی بودند که در رای اعتماد به قراردادهای نفتی و مسائل مختلف اقداماتی انجام دادند . مسأله کرسنت هم به نظر من یک مسأله سیاسی است و اگر غیر از این باشد باید در یک دادگاه علنی پیگیری شود.

نایب رییس مجلس ششم درباره علت تخریب این مجلس ابراز عقیده کرد: هیچ مجلسی به اندازه مجلس ششم واقعا سخنگوی ملت نبود. البته این به معنای چشم پوشی بر روی کاستی ها و کمبودهای مجلس نیست، اما مجلس ششم تنها مجلسی بوده که سخنگوی راستین ملت بوده است و آن‌ها یی که با این مجلس مخالفت می‌کنند رقبای سیاسی اصلاح‌طلبان هستند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: طبیعی است وقتی جریان اصلاحات تریبونی ندارد و امکان حضور در رسانه‌های مختلف از جمله رسانه ملی را ندارد چنین ادعاهایی مطرح می‌شود . خود من در دو روز گذشته به سه شهرستان رفتم اما امکان سخنرانی نداشتم. میدان یک طرفه است و برخی در ایام تبلیغات می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند. من امیدوارم انتخابات امروز به برخی بداخلاق ها پاسخ دهد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۴
على
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
4
6
ايشالله . اضافه ميكنم كه صداى استعفا و تحصن هم نمى آيد
نظرات بینندگان