arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۵۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۲۳ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۴

افغانستان برای حل مشکلات پناهجویان در یونان سفارت ایجاد می کند

وزارت امور مهاجرت افغانستان اعلام کرد کابل قصد دارد به منظور حل چالش های پناهجویان افغان، در یونان سفارت تاسیس کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزارت امور مهاجرت افغانستان اعلام کرد: یک هیات دولتی برای رسیدگی به مشکلات پناهجویان افغان به یونان فرستاده و قرار است این هیات زمینه های ایجاد سفارت افغانستان در یونان را نیز بررسی کند.

افغانستان در یونان نمایندگی سیاسی ندارد ولی سفارت افغانستان در بلغاریا به دستور  دولت افغانستان یک هیات را برای حل مشکلات پناه جویان افغان به یونان فرستاده است.

هم اکنون، هزاران پناهجوی افغان از یک هفته پیش در یونان در  وضعیت بدی به سر می برند و مقدونیه نیز مرزهایش را بروی پناه جویان افغان بسته است. دولت مقدونیه به پناهجویان افغان اجازه نمی دهد از طریق آن کشور به سایر کشورهای اروپایی بروند.

«حفیظ احمد میاخیل» مشاور مطبوعاتی وزارت مهاجرت افغانستان گفت: هیات افغانستان، برای حل مشکلات پناهجویان افغان تلاش می کند.

وی در ادامه افزود: دولت افغانستان به سفارت خود در بلغاریا دستور داد تا هیاتی را برای بررسی وضعیت مهاجران افغان به یونان بفرستد تا به بررسی مشکلات آنها بپردازد. وی در ادامه تصریح کرد: در ضمن این هیات وظیفه دارد تا مقدمات ایجاد سفارت افغانستان را در یونان فراهم سازد.

پناه جویان افغان با عبور از مرز دریایی بین ترکیه و یونان، به کشورهای اروپایی می روند؛ اما اخیرا مقدونیه مرزش را بر روی آنان بسته است. روز گذشته هزاران پناهجوی افغان گرفتار شده در یونان دست به تظاهرات زده و برای رسیدن به کشورهای اروپایی خواستار عبور از مرز مقدونیه شده بودند.

گفتنی است پناهجویان افغان در یونان با توجه به نبود سرپناه شب را در خیابانها به صبح می رسانند.
منبع: مهر
نظرات بینندگان