arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۵۳۱۱
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۸ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۴

سرمدی: ایران از تلاش‌ها برای صلح در سوریه حمایت می‌کند

قائم مقام وزیر خارجه ایران تاکید کرد که در راستای ادامه آتش‌بس در سوریه، ایران از تلاش‌ها برای ایجاد صلح در سوریه حمایت خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مرتضی سرمدی، قائم مقام وزیر خارجه ایران روز یک‌شنبه در مصاحبه‌ای با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت: آتش‌بس اخیر اعمال شده در سوریه می‌تواند به روند حل دیپلماتیک در سوریه کمک کند و ایران نیز به تلاش‌ها در جهت حمایت از ایجاد صلح در این کشور بحران‌زده خواهد پیوست.

او افزود: آتش‌بس در سوریه یک فرصت عالی برای کشور سوریه است چرا که به انجام راه‌حل دیپلماتیک کمک می‌کند و از ترویج بیش‌تر نظامی‌گری جلوگیری می‌کند.

قائم مقام وزیر خارجه با تاکید بر این که ایران به حمایت خود برای ایجاد صلح در سوریه ادامه خواهد داد گفت: ما برای نقش روسیه و تلاش‌های آن برای دستیابی به توافق آتش‌بس و نظارت بر روند اجرای آن تا امروز ارزش زیادی قائل هستیم.

سرمدی اظهار کرد که آرامش نسبی اخیرا ایجاد شده باعث ایجاد فرصتی مناسب برای تمرکز بر روی مسائل حقوق بشری و ارسال کمک‌های امدادی به مردم سوریه است.

وی از نیروهای دولت سوریه و متحدانش برای پایبندی به آتش‌بس تشکر کرد اما هشدار داد که گروه‌های نظامی معترض ممکن است آتش‌بس را به خطر بیندازند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان