arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۵۷۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۰ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۴

مخالفت رسمی کارفرمایان با محاسبات مزدی کارگران

ایلنا: در جلسه عصر امروز شورای عالی کار اعضای گروه کارفرمایی بصورت رسمی مخالفت خود را با محاسباتی که گروه کارگری در مورد افزایش مزد سال 95 انجام داده است اعلام کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نشست رسمی شورای عالی کار که عصر امروز برای تعیین حداقل مزد  سال 95 کارگران در محل ساختمان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شده بود؛ حوالی ساعت 18 و پانزده دقیقه پایان یافت.

براساس اطلاعاتی که در این رابطه در اختیار خبرنگار ایلنا قرار گرفته است، در این جلسه اعضای اصلی گروه‌های کارگری، کارفرمایی و دولت حضور داشتند و مقرر شده است که در جلسات باقی‌مانده حداقل مزد کارگران برای سال آینده تنها بر اساس نرخ تورم افزایش یابد.

از دیگر موضوعات جلسه امروز مخالفت رسمی اعضای کارفرمایی با محاسباتی است که پیش از این از سوی اعضای کارگری حاضر در جلسات کارگروه ویژه مزد در مورد سبد معاش کارگران صورت گرفته است.

بصورت مشخص اعضای کارفرمایی گفته‌اند که در شرایط موجود حاضر نیستند حتی با افزایش مزد سال 95 به میزان یک ریال بیشتر از نرخ تورم رسمی موافقت کنند.

در همین رابطه به نقل از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که مسئولیت اداره جلسه شورای عالی کار را داشته است گفته می‌شود که او ضمن دعوت از طرفین کارگری و کارفرمایی برای انجام مذاکره یادآور شده است که در شرایط کنونی بنگاه‌های تولیدی از توان اقتصادی کافی برای افزایش دستمزدها بیش از نرخ تورم برخوردار نیستند.

این درحالی است که گفته می‌شود اعضای کارگری حاضر در جلسه با اشاره به واقعیت‌های اقتصادی ناکافی بودن مزدهای کنونی را یادآور شده‌اند.

از قرار معلوم جلسه امروز بدون رسیدن به نتیجه مشخصی از جمله تصمیم گیری برای حضور اعضای مشاور شورای عالی کار در باقیمانده مذاکرات مزدی خاتمه یافته و قرار است در جلسه سه شنبه آینده (18 اسفند ماه) اعضای شورای عالی کار در مورد افزایش مزد تشکیل جلسه بدهند.
منبع: ایلنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۴
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
1
4
خیلی جالبه که با این وضعیت خیلی ها قانون کار را بیشتر تامین کننده منافع کارگران می دونند
نظرات بینندگان