arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۵۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۲۰ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۴

معاون وزیر خارجه هند:کریدور سه جانبه نقش مهمی در افزایش مبادلات منطقه دارد

معاون وزیر خارجه هند با بیان اینکه کریدور سه جانبه ایران ،هند و افغانستان (چابهار) نقش مهمی در افزایش مبادلات تجاری و بازرگانی کشورهای منطقه دارد خاطرنشان کرد گفت وگوها برای امضای توافقنامه سه جانبه از پیشرفت مناسبی برخوردار است .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«وی .ک.سینگ » روز چهارشنبه در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان در خصوص اقدامات صورت گرفته برای افزایش روابط تجاری با ایران پس از تحریم ها افزود:بزودی جلسات کارشناسی برای نهایی کردن بندهای پیمان سه جانبه در هند برگزار می شود.

وی افزود:پس از امضای توسعه بندر چابهار با ایران 2 کشور مذاکراتی در خصوص ترانزیت سه جانبه هند،ایران و افغانستان آغاز کردند.

نخستین اجلاس کارشناسی کریدور حمل و نقل بین المللی و ترانزیتی میان ایران ،هند و افغانستان 31 شهریور ماه امسال در تهران برگزار شد.

«محمد جواد عطرچیان »مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی سازمان راهداری درگفت و گویی از توافق سه کشور برای ساخت این مسیر ترانزیتی خبر داده بود.

وی افزود:با امضای این توافقنامه مسیر ترانزیتی جدیدی باز می شود که تبادل کالا بین ایران ،افغانستان و هند را تسهیل می کند.

به گفته وی، این موافقتنامه تاثیر بسزایی در توسعه اقتصادی و اجتماعی و اشتغالزایی سیستان و بلوچستان دارد.

معاون وزیر خارجه هند در خصوص احیای اتحادیه پایاپای آسیایی خاطرنشان کرد ایران برای رفع مشکلات انتقال پول خواستار احیای این اتحادیه و ایجاد شعبات بانک های ایرانی در هند شده است.

وی افزود:درخواست های بانک های ایرانی برای باز کردن حساب و شعب های بانکی در هند از سوی دولت و بانک مرکزی (آر.بی.آی.) این کشور در حال بررسی است .

این اتحادیه توسط ایران به منظور یکپارچه کردن تراکنش های تجاری میان کشورهای عضو تاسیس شد. این اتحادیه توسط کمیسیون اقتصادی و اجتماعی آسیا و اقیانوسیه در سازمان ملل تایید شده است .

ایران، هند، پاکستان، بوتان، بنگلادش، مالدیو، میانمار، سریلانکا، و نپال اعضای اتحادیه پایاپای آسیایی هستند. مقر این اتحادیه در تهران قرار دارد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان