arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۶۱۲۵
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۸ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۴

انتشار موارد جدید نقض حقوق اصحاب رسانه از سوی رژیم صهیونیستی

یک نهاد حقوقی فلسطینی روز پنجشنبه اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی در ماه گذشته میلادی، بیش از 30 مورد حقوق اصحاب رسانه های مختلف را نقض کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش مرکز آزادی رسانه غزه، این اقدامات شامل بازداشت، احضار و حبس روزنامه نگاران و خبرنگاران بوده است.

گزارش این نهاد حقوقی فلسطینی حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی اقدام به احضار نمایندگان اتحادیه روزنامه نگاران خارجی نیز کرده است.

اشغالگران قدس همچنین «نادر بیبرس» مدیر برنامه «صبح بخیر بیت المقدس» را به مدت چهار ساعت بازداشت کرده، همچنین تمامی کادر شبکه ماهواره ای «فلسطین زنده» را توقیف و کلید پخش زنده آن را مصادره کرده است.

از دیگر موارد نقض حقوق اصحاب رسانه، می توان به صدور حکم 11 ماه زندان و پرداخت جریمه نقدی برای خبرنگار خبرگزاری بین المللی بیت المقدس اشاره کرد.

از موارد دیگر نقض حقوق روزنامه نگاران که از سوی رژیم صهیونیستی انجام گرفته، می توان به نقض حقوق روزنامه نگار دربند «محمد القیق» اشاره کرد. 

از دیگر موارد نقض می توان به حمله به خبرنگاران خبرگزاری آناتولی، عکاس خبرگزاری های اروپایی، فعال رسانه کویتی و نیز خبرنگار شبکه فلسطین الیوم، الجزیره قطر و سی بی اس آمریکا اشاره کرد.

از ابتدای انتفاضه مردم فلسطین در مهرماه جاری، رژیم صهیونیستی بسیار تلاش کرده است تا مانع بازتاب جنایت های خود از سوی رسانه ها شود و اجازه ندهد که اخبار مربوط به فلسطین و اقدامات ناقض حقوق بشر این رژیم به سراسر جهان مخابره شود؛ لذا با همه توان اقدام به سرکوب روزنامه نگاران و اصحاب رسانه کرده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان