arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۶۲۹۴
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۸ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۴

محسن رضایی: جنگ جهانی سوم در اطراف کشور در حال رقم خوردن است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که چهار جنگ بزرگ عربستان با یمن، روسیه با ترکیه، جنگ تکفیری‌ها در سوریه و عراق و اوکراین و اروپا به طور همزمان جریان دارد، از زمان اتمام جنگ جهانی دوم تاکنون، نخستین بار است که به طور همزمان چهار جنگ بزرگ در یک نقطه در حال اتفاق است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دکتر محسن رضایی در یادواره سرداران، فرماندهان،540 شهید والامقام و شهدای گمنام شهرستان صومعه‌سرا که در مصلی نماز جمعه این شهرستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا اظهار کرد: امام خمینی(ره) ما را از ذلت به عزت رسانید و از گمنامی در دنیا و ملکوت معروف همگان کرد.

وی با بیان اینکه امام راحل به ما زندگی واقعی بخشید و جوانان را با تحول بزرگ به صراط مستقیم هدایت کرد، افزود: منطقه گیلان و شهرستان صومعه‌سرا تاریخ پرافتخاری را در تاریخ ایران و اسلام دارا می‌باشد به گونه‌ای که اولین علمای تشیع در ایران از این منطقه برخاستند.

رضایی با اشاره به اینکه در دفاع از سرزمین ایران استان گیلان یکی از مناطق دفاع مستحکم از مرزهای شمالی ایران بوده است، خاطرنشان کرد: از سراسر کشور و شهرستان‌های استان گیلان مردم جمع می‌شدند و در جنگ‌های بسیار سخت، از مرزهای شمالی دفاع می‌کردند و علت حضور آذری‌ها، کردها، لرها و... در گیلان همین عامل است که مجاهدین همراه با جوانان گیلانی از سرزمین ایران دفاع می‌کردند.

وی به دلاوری‌های میرزاکوچک خان اشاره کرد و گفت: مردم گیلان همواره آماده دفاع از اسلام و ایران و ارزش‌های الهی بوده‌اند، امروز رزمندگان گیلان دو هزار کیلومتر دورتر از سرزمین خود، از امنیت ایران در سوریه و عراق در حال دفاع هستند که نشان‌دهنده تاریخ پرافتخار و جانفشانی‌های مردم این منطقه است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه شهدا با قرآن و معرفت دینی آشنا بودند،تصریح کرد: وصیتنامه شهدا سرشار از ادبیات شهادت، دفاع و ایستادگی است.

وی بر مطالعه وصیتنامه شهدا تاکید کرد و افزود: با مطالعه وصیتنامه شهدا خواهیم دید که اهداف شهدا بسیار فراتر از ایران است، تاکید شهدا ایستادگی تا آخرین قطره خون در مقابل مستکبرین، دفاع از مظلومین و ظلم جهانی است.

رضایی شهدا را افرادی برجسته و دارای آرمان‌های والا دانست و عنوان کرد: اگر شهادت و شهادت طلبی نبود امروز از زندگی، امنیت و پیشرفت برخوردار نبودیم و ایران کشوری تکه پاره شده بود و ناامنی نیز در آن جریان داشت.

وی با بیان اینکه امروزه آوازه اسلام و مقاومت اسلامی در سراسر دنیا به برکت شهدای ایران شنیده می‌شود، اذعان داشت: امروز جنگ و مقاومت در برابر تکفیری‌ها و اسرائیلی‌ها ناشی از مقاومت شهدای ایران است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام متذکر شد: امروز به برکت قطره قطره خون شهدا است که ده‌ها هزار جوان پاک برای دفاع از اسلام، قرآن و انسانیت برخاستند.

وی به مشارکت حدود 90 درصدی مردم این منطقه در صحنه انتخابات اشاره و اظهار کرد: شما با مشارکت 90درصدی بالاترین کارنامه حضور خود را در حماسه سیاسی نشان دادید این حضور ریشه در شهادت طلبی دارد.

رضایی با بیان اینکه حضور سیاسی شما تاثیر بسیار مهمی در شکست توطئه‌های دشمنان دارد، ابراز کرد:امنیت امروز ایران و نشاط و شادابی در کشور ثمره شهادت طلبی‌ها است.

وی یادآور شد: ما در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که چهار جنگ بزرگ عربستان با یمن، روسیه با ترکیه، جنگ تکفیری‌ها در سوریه و عراق و اوکراین و اروپا به طور همزمان جریان دارد، از زمان اتمام جنگ جهانی دوم تاکنون، نخستین بار است که به طور همزمان چهار جنگ بزرگ در یک نقطه در حال اتفاق است.

رضایی با بیان اینکه برخی معتقدند تعداد جنگ‌ها افزایش می‌یابد، ادامه داد: برخی معتقدند این حوادث زمینه ساز جنگ جهانی سوم است، شعاع این جنگ‌ها از طرفی تا شمال آفریقا و از طرفی دیگر تا افغانستان کشیده شده است و ایران در میان این جنگ‌ها قرار دارد و این درحالی است که بسیاری از مردم کشور جنگ و درگیری را احساس نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه به تعبیری جنگ بزرگ جهانی سوم در اطراف کشور در حال رقم خوردن است، اضافه کرد: این جنگ حادثه بزرگی است و نتایج آن نامشخص است. اولین بار است که تمام تحلیل گران سیاسی دنیا از پیش بینی و پیش گویی روزهای آینده و ماه‌های آینده آن ناتوان هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آمریکایی‌ها در تردید جدی به سرمی‌برند، افزود: برخی معتقدند آمریکا باید وارد صحنه شود و برخی معتقدند آمریکایی‌ها باید منتظر بمانند،بسیاری از دولتمردان عربستان اعتقاد دارند ملک سلمان اشتباه بزرگی کرده است و برخی معتقدند باید جنگ زمینی نیز در سوریه رخ دهد.

وی با بیان اینکه بحث‌های روز ترکیه، سوریه، عراق، یمن، عرستان و... مملوء از جنگ و درگیری است، یادآور شد: مردم ایران آسوده خاطر در اقیانوس متلاطم در کشتی آرامی نشسته‌اند که با خون شهدا ساخته شده است.

رضایی با اشاره بر اینکه شهدا اقتدار را برای کشور به ارمغان آورده‌اند، افزود: اگر اقتدار ایران نبود دشمنان از اطراف مرزها حمله ور می‌شدند،اقتدار ایران،سلاح سازی،ساخت موشک،فناوری نظامی و دانش دفاعی در جنگ حاصل شده است.

وی به حادثه منا اشاره کرد و گفت: اقتدار ایران دیگران را از طمع به سرزمین ما بازداشته است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آمریکایی‌ها عربستان را علیه ایران تحریک کردند تا کار شتاب زده‌ای انجام دهیم تا جنگ آغاز شود، خاطرنشان کرد: تکاوران دریایی آمریکا از شمال خلیج فارس در حال حرکت به سمت بحرین بودند که با اشتباه مسیر وارد جزیره فارسی شدند و تفنگداران دریایی ایران با تکتیک ماهرانه‌ای تفنگداران دریایی آمریکا را محاصره و خلع سلاح کردند و با این حادثه تودهنی بزرگی به عرستان زده شد.

وی با بیان اینکه اقتدار ایران از شهادت طلبی است، اذعان داشت: قرآن می‌فرماید: خدا تنها خریدار گروه خاصی به نام شهدا است که نشان می‌دهد شهادت راه مهمی است که خدا خریدار شهدا است.

رضایی با بیان اینکه شما مادران، پدران، همسران و فرزندان شهدا با خدا معامله کرده‌اید، متذکر شد: شهادت طلبی اگر از ایران و جهان اسلام محو شود از اسلام و قرآن چیزی باقی نخواهند ماند.

وی شهادت طلبی را رمز حیات بخش مسلمان، مومنین و آزادی خواهان دانست و عنوان کرد:شهادت و شهادت طلبی تنها راهی است که ظلم و ستم را کنار می‌زند و راه پیشرفت ملت‌ها را باز می‌کند.

رضایی با بیان اینکه مردم ایران و گیلان همواره پیشگام در راه شهادت و شهادت طلبی هستند، گفت: شرایط ایران در داخل و خارج بسیار مهم است؛ چرا که از یک طرف باید ادامه دهنده راه گذشته باشیم و از طرفی دیگر باید هوشیار باشیم که توطئه‌ها در کمین است.

وی با تاکید بر اینکه همانگونه که سیاست، امنیت و دفاع فتح شده است باید اقتصاد، صنعت، کشاورزی و اشتغال جوانان نیز فتح شود، بیان کرد: در نیمه نخست راه امنیت، دفاع و سیاست را بدست آورده‌ایم و امروز کشور بزرگی در منطقه می‌باشیم و باید در نیمه دوم راه اقتصاد، صنعت، اشتغال، علم و فناوری را نیز رفع کرد. برخی در کشور ما عادت کرده‌اند که در درگیری‌های نیمه نخست راه بمانند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه امروز از رهبری، سیاست، امنیت و نظام جمهوری اسلامی برخودار هستیم، ادامه داد: مجلس و دولت باید اقتصاد و صنعت را حل کنند و انتظار مردم از دولت و مجلس ادامه دادن نیمه دوم راه است.

وی با بیان اینکه حل مسئله اقتصاد در ایران دیر شده است، افزود: زودتر از اینها باید اقتصاد و اشتغال جوانان حل می‌شد، انتظارست دولت و مجلس مشکلات اقتصادی و اشتغال را رفع کنند و تحولی را در اقتصاد ایران ایجاد کنند.

رضایی امنیت بیرون از مرزها را مهم خواند و گفت: نباید اجازه دهیم ناامنی در منطقه به نفع یکی از قدرت‌ها تمام شود ما باید نسبت به این جنگ‌ها احساس مسئولیت کنیم و امنیت و صلح را در منطقه برقرار کنیم.

وی متذکر شد: باید از تجزیه عراق، سوریه و یمن جلوگیری و آتش‌ها خاموش شود؛ چرا که عدم خاموشی و اتمام آتش‌ها موجب ورود ناامنی به ایران می‌شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نباید نسبت به مسئله لبنان، فلسطین، غزه و... بی تفاوت بود، تصریح کرد: امروز خط امنیت ایران دو هزار کیلومتر از مرزها عقب‌تر است که باید حفظ شود.

وی تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری و مراقبت از امنیت ملی در بیرون از مرزها را مهم خواند و ابراز کرد: جوانان و دلتمردان باید با احساس مسئولیت در این زمینه‌ها تلاش کنند.

رضایی به وضعیت و رونق پیله ابریشم، چای، صیادی کیلکا در گذشته این منطقه اشاره کرد و گفت: با وجود پتانسیل‌ها و نعمت‌های خدادادی فروان در منطقه نباید شاهد بیکاری جوانان باشیم.

وی با بیان اینکه نباید با بروز اختلافات وقت مردم گرفته شود، گفت: وقت ما محدود است و باید در حوزه وظایف ملی فعالیت کنیم، شما مردم می‌توانید اقتصاد مقاومتی و امنیت ملی را از مسئولان کشور مطالبه کنید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ما جهاد بزرگی را بعد از 300سال خرابی آغاز کرده‌ایم، اذعان داشت: امروز روز بیداری و فداکارهای بزرگ است، روحیه جهادی و حماسی نیازاست و در بعد انقلاب، امنیت، اقتصاد و... تلاش‌ها باید چند برابر شود.

وی با بیان اینکه آینده را باید با قدرت پیش بریم، گفت: متاسفانه در برخی ادارات و افراد روحیه رفع تکلیف حاکم شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان به تشکیل لشکر قدس توسط جوانان گیلانی اشاره و اظهار کرد: جوانان گیلانی با نبوغ خود موجب آزادی و نجات مردان و زنان در نبل و الزهرا شدند و با استعدادهای فراوان در حوزه‌های دیگر نیز می‌توانند موفق ظاهر شوند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان