arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۷۲۰۵
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۰ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۴

بنگر: از محمد ایرانپوریان معذرت می‌خواهم/سینا عشوری باید به من بپرد که رسانه ها به او توجه کنند!

مدافع و کاپیتان پرسپولیس درباره صحنه درگیری اش با سینا عشوری در بازی با تراکتور گفت: عشوری باید به من بپرد که رسانه‌ها به او توجه کنند!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 يكي از سوژه‌هاي اصلي و پر سر و صداي بازي پرسپوليس تهران و تراكتورسازي تبريز، درگيري محسن بنگر و سينا عشوري بود. كاپيتان پرسپوليس تكلي روي پاي محمد ايرانپوريان زد تا رفيق صميمي اين يكي يعني سينا عشوري به خشم بيايد و...

به گزارش انتخاب، پس از اتمام بازي، محسن بنگر در مصاحبه با خبرورزشي گفت: «براي تراكتور متأسفم كه گنده‌اش سينا عشوري است!»

در پي اين مصاحبه، سينا عشوي هم در گفت‌وگو با يكي از سايت‌هاي خبري افتخارات فوتبالي‌اش را به رخ كشيد و جواب داد: «همه افتخارات فوتبالي بنگر را من هم به دست آورده‌ام. در فينال ليگ قهرمانان بازي كردم. دو بار قهرمان جام حذفي شدم. سه دوره نايب‌قهرمان ليگ بودم. در تيم ملي در همه سطوح بازي كردم و...»

اما شايد جالب‌ترين بخش ماجرا حرف‌هاي ديروز محسن بنگر با ما بود. مدافع باتجربه پرسپوليس پس از ديدن فيلم بازي و خطايي كه روي محمد ايرانپوريان انجام داد حرف‌هاي جديدي براي گفتن داشت كه مي‌توانيد در زير بخوانيد.

* يك روز از بازي پرسپوليس و تراكتورسازي گذشته است. الان چه احساسي نسبت به اين ديدار حساس كه به تساوي انجاميد، داري؟

ما مي‌توانستيم برنده از زمين خارج شويم. خيلي زود هم به گل رسيديم و حتي فرصت داشتيم گل‌هاي بعدي را هم بزنيم. اگر گل دوم را مي‌زديم، كارمان خيلي راحت‌تر مي‌شد و برنده از زمين خارج مي‌شديم اما در مجموع آن‌قدرها هم بد نبوديم. شما به اين مسئله هم توجه كنيد كه تراكتورسازي تيم پرمهره‌اي است و بعد از 3 برد با روحيه بسيار خوبي برابر ما قرار گرفت.

* فكر نمي‌كني با اين نتيجه و فاصله 6 امتيازي كه با استقلال به وجود آمد، ديگر شانس قهرماني پرسپوليس به شدت كاهش يافت؟

همه چيز دست خودمان است. ما يك بازي مستقيم با استقلال داريم. ضمن آن كه استقلالي‌ها چند بازي سخت پيش رو دارند ولي پرسپوليس تقريباً با همه مدعيان بازي كرده است. اگر بتوانيم در 8 بازي باقي‌مانده با قدرت بازي كنيم و حداكثر امتيازات را به دست بياوريم، باز هم شانس قهرماني داريم. ما يك جام به هادي (نوروزي) بدهكاريم و بچه‌هاي پرسپوليس نبايد اين موضوع را فراموش كنند. ضمن آن كه مي‌خواستم يك نكته‌اي هم درباره بازي با تراكتورسازي بگويم و خواهش مي‌كنم عين كلمات را چاپ كنيد.

* مگر تا به حال غير از اين بوده است؟
نه اما موضوع مهمي است.

* بگو.
من بعد از پايان مسابقه به خانه رفتم و فيلم بازي با تراكتورسازي را ديدم. تازه بعد از ديدن صحنه‌هاي آهسته بازي متوجه خطاي خودم روي محمد ايرانپوريان بازيكن تراكتورسازي شده و ناراحت شدم و به همين دليل رسماً از او معذرت‌خواهي مي‌كنم!

* جداً؟!
بله، ذات فوتبال من فيزيكي است و محكم بازي مي‌كنم و گرچه از روي عمد و خداي ناكرده براي ناقص كردن ايرانپوريان آن تكل را نزدم ولي بعد از ديدن فيلم بازي متوجه خطرناك بودن تكل خودم شدم. به همين خاطر هم وظيفه خودم مي‌دانم عذرخواهي كنم.

* اما تو كه روز مسابقه و حتي بعد از پايان بازي مصاحبه‌هاي ديگري انجام دادي و حرف‌هايي عليه سينا عشوري زدي!
حكايت اين يكي از محمد ايرانپوريان جداست. هرچند عشوري در حدي نيست كه بخواهم در موردش صحبت كنم اما شنيدم در رسانه‌ها حرف‌هاي عجيب و غريبي زده است. طفلكي توجه رسانه‌ها را ديده و از خود بي‌خود شده است. به هرحال سينا عشوري بايد به محسن بنگر بپرد كه توجه رسانه‌ها را جلب كند و به نظرم او بيشتر از رفيق خود به فكر مصاحبه‌هاي بعد از بازي با پرسپوليس و شهرت بادآورده بوده است.

* يعني سينا عشوري به خاطر مصاحبه كردن با تو درگير شده است؟
مصاحبه و مطرح شدن و... ولش كن! اصلاً نمي‌خواهم در موردش ديگر صحبت كنم. فقط آنچه وظيفه خود دانستم عذرخواهي از محمد ايرانپوريان بود كه انجام دادم.

* برخي‌ها مي‌گويند فوتبال محسن بنگر خيلي خشن است. قبول داري؟
محكم بازي كردن را با خشونت اشتباه نگيريد. من محسن بنگر در حال حاضر پيراهن تيمي را پوشيده‌ام كه بازيكنان بزرگي مثل مجتبي محرمي، مرتضي كرماني‌مقدم، كريم باقري، علي دايي، علي كريمي و... بر تن مي‌كردند. از اين عزيزان ياد گرفتم كه محكم و مردانه بازي كنم.

* برخي از اين اسامي كه آوردي واقعاً خشن بودند؟
به پيراهن پرسپوليس تعصب داشتند. وقتي مي‌ديدند تيمي يا بازيكني در استاديوم آزادي و جلوي پرسپوليس جولان مي‌دهد، خون جلوي چشم‌شان را مي‌گرفت. من كجا و اين بزرگان كجا؟

* ولي گفتي كه سعي كردي از آنها ياد بگيري.
گفتم بازيكن پرسپوليس بايد مثل كساني كه اسم بردم، تعصب داشته باشد، غيرت داشته باشد و بداند براي چه تيمي توپ مي‌زند.

فكر مي‌كني بچه‌هاي امروز پرسپوليس و جوان‌ترها چنين خصوصيتي داشته باشند؟
همه كساني كه امروز در پرسپوليس توپ مي‌زنند، به پيراهن اين تيم تعصب دارند. من هر روز كنار اين بچه‌ها هستم و مي‌دانم چه عشقي به پرسپوليس دارند اما همه ما (تأكيد مي‌كند كه خودم هم جزو آنها هستم) بايد قدر فرصت‌ها را بدانيم. پرسپوليس اگر مي‌خواهد به عنوان قهرماني برسد، بايد برنده از زمين خارج شود. ما حق نداريم 80، 90 هزار تماشاگر را ناراضي به خانه برگردانيم.

* منظورت تساوي‌هاي اخير برابر سايپا و تراكتورسازي است؟
به هر حال ما مستحق اين مساوي‌ها نبوديم. وقتي يك گل مي‌زنيم، بايد دقت خودمان را بالا ببريم كه دومي را بزنيم. بايد از خودگذشتگي داشته باشيم كه سومي را هم بزنيم. پرسپوليس زيبا و تماشاگرپسند بازي مي‌كند ولي بايد قدر فرصت‌ها را هم بدانيم.

* برانكو هم از موقعيت هدر دادن احمدزاده و كمنداني شاكي بود و...
حق دارد از دست همه ما عصباني باشد. برانكو با وسواس خاصي در تمرينات حضور دارد و هر آنچه لازم است به ما مي‌گويد. ما بايد در حين مسابقه تمركز داشته باشيم. انصافاً تمام ايران مي‌گويند پرسپوليس زيباترين فوتبال ليگ را بازي مي‌كند و حق‌مان است قهرمان شويم. سرمربي وقتي اشتباهات تكراري را مي‌بيند، حرص مي‌خورد و بايد دقت خودمان را بالاتر ببريم.

* علي كريمي هم براي تماشاي بازي شما به استاديوم آزادي آمد. حرفي نداري؟
كاش بازي را مي‌برديم تا علي‌آقا راضي و خوشحال به خانه برگردد و به هرحال شرمنده كريمي شديم. ان‌شاءا... در آينده جبران مي‌كنيم.

* ولي در حالي به استقبال عيد نوروز مي‌رويد كه استقلالي‌ها صدرنشين هستند.
مهم پايان فصل است. ما كاري به استقلال و ساير حريفان نداريم و كار خودمان را دنبال مي‌كنيم. 8 فينال ديگر پيش‌رو داريم و مطمئن باشيد با حمايت هواداران بامعرفت پرسپوليس به صدر جدول مي‌رسيم.

نظرات بینندگان