arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۷۳۶۷
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۵ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۴

عربستان به ایران شناسی رو آورد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه القبس عربستان روز چهارشنبه به نقل از یک کارشناس عربستانی در امور ایران از تاسیس مرکز مطالعات ایرانی در کشور سعودی خبر داد.

به گزارش انتخاب، این روزنامه به نقل از محمد بن صقر السلمی افزود: مجوز این مرکز از دو وزارتخانه تجارت و تبلیغات گرفته شده و مقر آن در ریاض خواهد بود.

او درباره وظایف این مرکز که آن را 'مرکز مطالعات ایران شناسی در حوزه خلیج فارس' نامیده، نوشت: توجه به امور ایران و انجام تحقیقات و بررسی های راهبردی و مشاوره ای درباره این کشور با همکاری روزنامه نگاران و محققان از جمله اهداف تاسیس این مرکز است.

صقر السلمی تاسیس این مرکز را اقدامی ملی و وطنی توصیف کرد که هدف از آن سودجویی نیست بلکه مرکزی خواهد بود برای ایران شناسی که این کشور را در زمینه های امور داخلی و خارجی و ارتباطات با سایر کشورهای جهان مورد تحقیق و مطالعه قرار خواهد داد.

وی گفت: این مرکز به زودی و در سه زبان عربی، فارسی و انگلیس فعالیت خود را آغاز و در اینترنت نشر خواهد داد و همچنین یک مجله وزین با موضوعات متنوع و تخصصی را بصورت ماهانه درباره ایران منتشر خواهد کرد.

السلمی از علاقمندان و متخصصان خواست تا حساب این مرکز در توییتر را که به زودی افتتاح خواهد شد، دنبال کنند و گفت که این مرکز قبل از افتتاح بیش از چهار هزار و 750 علاقمند و دنبال کننده دارد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان