arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۷۴۰۶
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۸ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۴

ملکه انگلیس از نشریه‌ای که مدعی حمایتش از خروج از اتحادیه اروپا شده بود شکایت کرد

کاخ سلطنتی انگلیس اعلام کرد، از یک روزنامه این کشور به سبب نشر خبر کذب حمایت ملکه انگلیس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا شکایت می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش خبرگزاری رویترز، کاخ سلطنتی انگلیس موسوم به کاخ باکینگهام اعلام کرد،امروز (چهارشنبه) شکایتی رسمی را نزد نهاد ناظر بر مطبوعات این کشور از یک روزنامه که گزارش کرده ملکه الیزابت از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا حمایت می‌کند تنظیم کرده است.

کاخ باکینگهام در بیانیه‌ای اعلام کرد، موضعش نسبت به همه‌‍‌پرسی بر سر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بی‌طرفی است.

نشریه "سان" انگلیس اخیرا در صفحه اول خود مطلبی با تیتر "ملکه از خروج از اتحادیه اروپا حمایت می‌کند" به نقل از منابعی ناشناس گزارش داده بود، ملکه الیزابت دست کم در دو موقعیت در یک دهه گذشته صراحتا با عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا مخالفت کرده بود.

در ادامه بیانیه کاخ باکینگهام آمده است: ملکه انگلیس به لحاظ سیاسی بی طرف است همانطور که در 63 سال گذشته نیز بی‌طرف بوده است. ما درباره ادعاهای کذبی که به نقل از منابع ناشناس مطرح می‌شوند اظهار نظر نخواهیم کرد. همه‌پرسی خروج از اتحادیه اروپا نیز مساله ای است که مردم انگلیس باید در آن تصمیمشان را اعلام کنند.

این کاخ اعلام کرده که در اقدامی کم سابقه، نزد رئیس "سازمان استانداردهای مطبوعات مستقل" انگلیس از نشریه سان شکایت کرده است.

در همین حال خبرگزاری پرس اسوسیشن نیز گزارش داد، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس اعلام کرده حتی اگر انگلیسی‌ها رای به خروج از اتحادیه اروپا در همه‌‍‌پرسی 23 ژوئن دهند او از سمتش استعفا نخواهد کرد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان