arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۷۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۹ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۴

دیدار معاون وزیر امور خارجه ایران با رییس مجلس نمایندگان افغانستان

معاون وزیر امور خارجه ایران روز سه‌شنبه با عبدالروف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان افغانستان دیدار و پیرامون موضوعات مختلف از جمله همکاری‌های پارلمانی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حسن قشقاوی، معاون کنسولی، پارلمانی و امور ایرانیان وزیر خارجه کشورمان در این دیدار ضمن اشاره به مشترکات فراوان دو کشور در عرصه‌های مختلف دینی، زبانی، فرهنگی و تاریخی اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران در همه ادوار تاریخ معاصر افغانستان در کنار مردم و دولت افغانستان بوده است.

معاون وزیر امور خارجه ایران هم‌چنین با اشاره به اهمیت روابط پارلمانی، ابراز امیدواری کرد روابط مجلس‌های دو کشور همانند مناسبات دو کشور در سایر بخش‌ها، در تمامی ابعاد بیش از گذشته گسترش و تعمیق یابد.

رییس مجلس نمایندگان افغانستان نیز با ابراز خرسندی از سفر معاون وزیر امور خارجه ایران به کابل، از گسترش همکاری‌های پارلمانی میان دو طرف استقبال کرد.

دو طرف هم‌چنین ضمن اشاره به سفر اردیبهشت‌ماه سال آینده ابراهیمی به تهران، خواستار استفاده از این فرصت برای گسترش، توسعه و تحرک در روابط پارلمانی دو کشور شدند.

هم‌چنین دو طرف ضمن اشاره به روابط و همکاری‌های خوب مجالس دو کشور در اتحادیه جهانی بین‌المجالس، مجمع مجالس آسیایی و اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، خواستار توسعه روابط پارلمانی در این حوزه‌ها شدند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان