arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۷۴۱۳
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۹ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۴

مهندس ارشد سلاح های شیمایی داعش دستگیر شد

مقام های ارشد اطلاعاتی عراق روز چهارشنبه اعلام کردند که نیروهای ویژه آمریکا، مهندس ارشد واحد تولید سلاح شیمیایی و سرکرده داعش را در شمال عراق بازداشت کرده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مقام های آمریکایی پیشتر از بازداشت این سرکرده داعش خبر داده بودند، اما از افشای هویت وی خودداری می کردند.

به گزارش انتخاب، اما مقام های عراقی امروز (چهارشنبه) فرد مزبور را «سلیمان داود العفاری» نامیدند که زمانی به صدام حسین دیکتاتور معدوم عراق خدمت می کرد و در دوره زمامداری وی از تخصص خاصی در زمینه سلاح شیمیایی و بیولوژیکی برخوردار شد.

مقام های مزبور گفتند که عفاری مسئولیت هدایت بخش تحقیق و توسعه سلاح شیمیایی برای داعش را برعهده داشت. 

مقام های اطلاعاتی عراق در حالی که خواستند نامشان فاش نشود، یادآور شدند که این فرد در جریان حمله به منطقه ای در نزدیکی شهر تلعفر در شمال عراق بازداشت شد. 

براساس این گزارش، دولت باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا چندی پیش راهبردی جدید را اتخاذ کرد و کماندوهای ویژه ای را برای بازداشت و قتل سرکردگان داعش در قالب عملیات پنهان به عراق اعزام کرد.

گمانه زنی ها حاکی است که گروه تروریستی داعش واحد ویژه ای را برای تحقیق در مورد ساخت سلاح شیمیایی راه اندازی کرده است. دانشمندان عراقی دوره صدام و کارشناسان خارجی ملحق شده به داعش در این واحد فعالیت دارند. 

گمان می رود که تروریست های داعش به ذخایر محدودی از گاز خردل دست یافته اند. 

به گفته مقام های عراقی، داعش می کوشد به سموم مرگبارتری چون گاز اعصاب دسترسی پیدا کند، اگرچه آمریکا تحقق این هدف را دور از انتظار تلقی کرده است. 
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان