arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۷۶۳۱
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۲۲ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۴

مخالفت ابومازن با طرح بایدن در خصوص روند سازش

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین طرح معاون رئیس‌جمهور آمریکا برای از سرگیری روند سازش را رد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از العهد، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین طرح «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور آمریکا درباره روند سازش را رد کرد.

طرح بایدن که روز چهارشنبه نهم مارس در یک نشست در مقر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله مطرح شد در برگیرنده چهار موضوع است که عبارتست از پایتختی قدس برای دولت فلسطین، توقف شهرک سازی در کرانه باختری و قدس شرقی، به رسمیت شناختن یهودیت دولت اسرائیل و عقب نشینی فلسطینیان از حق بازگشت.

مذاکرات سه جانبه صلح بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی با محوریت آمریکا در چندین دور برگزار شد اما ادامه شهرک سازیهای غیر قانونی صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی و همچنین خلف وعده مقام های این رژیم در آزاد کردن شماری از فلسطینیان در بند باعث شد که مذاکرات صلح بار دیگر با شکست روبرو شود.

آمریکا در حالی محوریت مذاکرات صلح بین فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی را برعهده گرفت که تا کنون 43 قطعنامه شورای امنیت در محکومیت اقدامات این رژیم اشغالگر علیه مردم مظلوم فلسطین را وتو کرده و در بسیاری از نشست بین المللی دیگر با اعمال نفوذ مانع از احقاق حقوق فلسطینی ها شده است.
منبع: تسنیم
برچسب ها: ابومازن ، روند سازش
نظرات بینندگان