arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۷۷۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۰ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۴

ابوترابی فرد: قانون انتخابات به‌گونه‌ای تغییر کند که شورای نگهبان برای احرازصلاحیت‌ها متهم نشود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مردم ایران بیشترین مشارکت جهان را برای شکل گیری نهاد قانونگذاری کشور از خود نشان دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مردم ایران بیشترین مشارکت جهان را برای شکل گیری نهاد قانونگذاری کشور از خود نشان دادند.

به گزارش «انتخاب»، حجت الاسلام  محمد حسن ابوترابی فرد روز جمعه در حاشیه دهمین دوره مسابقات قرآن کریم جامعه کار و تلاش در مشهد طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: در هفتم اسفند ماه امسال برگ زرین دیگری در تاریخ سیاسی ایران ورق خورد و شاهد حضور بیش از 60 درصدی افراد حایز شرایط در انتخابات بودیم که این رقم بسیار افتخار آفرین است.

وی اظهار کرد: در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شاهد یک رقابت قابل قبول بودیم و همه گروهها و جریانهای سیاسی داخل نظام در آن رقابت جدی داشتند.

به نوشته ایرنا، وی گفت: در ساعات و روز برگزاری انتخابات هم شاهد بالاترین سطح امنیت در کشور بودیم و در تبلیغات انتخاباتی هم تا حدودی اخلاق رعایت شد هر چند باید بیشتر به این حوزه توجه کرد و رقابتهای انتخاباتی نباید به یک رقابت دور از اخلاق تبدیل شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: نهادهای برگزار کننده انتخابات هم قدمهای خوبی برداشتند اما باید قدمهای بلندتری برداشته شود.

وی اظهارکرد: از اتفاقات مهمی که باید در برگزاری انتخابات رخ دهد برگزاری الکترونیکی آن است. 
ابوترابی فرد ادامه داد: قانون پیش بینی کرده است که دستگاههای اجرایی و شورای نگهبان همت کنند انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شود که متاسفانه در این نوبت قدمی که انتظار داشتیم برداشته نشد.

وی گفت: این یک کاستی و ضعف است و باید در کشوری که از سطح بالای دانش و شعور سیاسی برخوردار است در همه نقاطش انتخابات به صورت الکترونیک برگزار شود. 

وی افزود: در قانون هم باید فرصت مناسبی برای شورای نگهبان در نظر گرفته شود تا فرصت و مجال لازم برای احراز صلاحیتها داشته باشد و حقی از کسی تضییع نشود و شورای نگهبان هم مورد اتهام قرار نگیرد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲۲
غیر قابل انتشار: ۷
اصلاح طلب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
5
48
از آقای بوترابی که اخلاق مدار است ممنونیم
نظرات بینندگان