arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۷۷۸۲
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۱ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۴

نگرانی سازمان ملل از تضییع حقوق آوارگان عراقی

کمیته پناهندگان سازمان ملل با ابراز نگرانی از تضییع حقوق آن دسته از آوارگان عراقی در برخی از اردوگاه های آوارگان این کشور، از دولت عراق خواست تا تدابیر و تسهیلاتی را برای رسیدگی به وضعیت آنها بکار گیرند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش ایرنا، «آریان رامری» سخنگوی کمیساریای ارشد پناهندگان سازمان ملل روز جمعه افزود که محدودیت تردد آزادانه برای آوارگان ساکن این گونه اردوگاه ها موجب نگرانی از احتمال تحمیل محدودیت های بیشتری از قبیل محدودیت دسترسی به کار، غذا، خدمات بهداشتی و قانونی برای این آوارگان شده است.
سخنگوی این نهاد با اشاره به احتمال افزایش شمار اینگونه آوارگان بدلیل شدت گرفتن عملیات نظامی علیه گروه تکفیری داعش، ایجاد امکانات دسترسی این آوارگان به اماکن امن تر و حفظ روحیه انساندوستانه در درون اردوگاه ها را وظیفه ای خطیر و فوری برای مسئولین دولت عراق ذکر کرده است.
بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان ملل متحد علاوه بر نزدیک به یک میلیون عراقی که طی سال های 2006 تا 2007 به دلیل نا امنی های ناشی از اشغال نیروهای آمریکایی آواره شدند، با شروع تعرضات و جنایت های گروه تروریستی داعش از سال 2014 تاکنون 3 میلیون و 300 هزار نفر دیگر به رقم این آوارگان افزوده شده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان