arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۷۷۹۵
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۲۳ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۴

اصرار ولیعهد عربستان برای دریافت نشان ملی فرانسه

پایگاه خبری النشره لبنان به نقل از ماهنامه فرانسوی کوزت، از اعطای نشان ملی فرانسه به شاهزاده محمد بن نایف ولیعهد عربستان سعودی در پی درخواست وی برای دریافت آن، خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش ایرنا، این ماهنامه فرانسوی نوشت: فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه هفته گذشته، نشان «لژیون دونور» (بالاترین نشان افتخار فرانسه) را درپی درخواست شاهزاده محمد بن نایف ولیعهد عربستان، به وی اعطا کرد.
این اقدام در تاریخ 4 مارس (14 اسفند)به دور از چشم رسانه ها و به درخواست ولیعهد عربستان انجام شد، زیرا محمد بن نایف درصدد است تا با اینگونه مسائل جایگاه بین المللی خود را بالا ببرد.
این مجله فرانسوی برای اثبات ادعای خود به پیام های اینترنتی که در این زمینه میان دیپلمات های فرانسوی رد و بدل شده، استناد کرده است. ضمن اینکه این موضوع از سوی ریاست جمهوری و یا وزارت امور خارجه فرانسه تائید یا تکذیب نشده است.
این مجله با اشاره به یک پیام منتسب به سفیر فرانسه در عربستان نوشته است، در این پیام که برای مشاوران ریاست جمهوری و وزارت خارجه ارسال شده آمده است: « می دانم برخی می پرسند اعطای مدال افتخار به ولیعهد سعودی آن هم در زمان کنونی به چه معنایی است، مسلماً احساسی که درباره عربستان سعودی وجود دارد مثبت نیست». 
همچنین در پاسخ به یک پیام منسوب به مدیر دفتر شمال آفریقا و خاورمیانه وزارت خارجه فرانسه نیز آمده است که: « هیچ چیزی مانع از آن نیست که ما به ولیعهد عربستان مدال افتخار بدهیم مشروط بر اینکه این اقدام به دور از رسانه ها صورت گیرد، اما مسئله مخفی نماند.»
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان