arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۷۷۹۹
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۲ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۴

چرا اعتبارنامه قاضی پور باید رد شود؟

رواست تا در این مورد خاص، همه ی زنان سیاست مدار از همه ی جناح ها، به طور فراجناحی متحد شوند. چون این توهین به ناموس ایران است. این نماینده حتما هنوز هم متوجه نیست چه گفته و می گوید. افتخارش این است که بیدی نیست که به این بادها بلرزد؛ می گویند هر کس باد بکارد، طوفان درو می کند، حال امروز چطور آقای قاضی پور توقع دارد که با این حجم از بدرفتاری هایش که طوفانی از بی ادبی محسوب می شود، باد به مواجهه ی با او بیاید؟!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

احسان رستگار: وقتی فیلم سخنرانی آقای نادر قاضی پور، نماینده ی مردم ارومیه را ديدم، اولين جمله اي كه به ذهنم رسيد، اين حديث بود. 

امام صادق علیه السلام می فرمایند: لَا إِیمَانَ لِمَنْ لَا حَیَاءَ لَه‏=کسی که حیاء ندارد ایمان ندارد (کافی، جلد ۳، صفحه ۱۶۵)

حتي با زيرنويس هم نمي شد تك تك كلمات را دقيق و بي مميزي زير نوشت. حياء اجازه نمي داد.

بعد از دوستاني كه بيشتر در جريان اين ويدئو بودند صحبت كردم و مطمئن شدم كه اين سخنراني و دُرفشاني ها، در مقابل چشمان و گوش هاي صدها نفر از اروميه اي ها انجام شده است.

دو روز پيش وقتي جوابيه ي آقاي قاضي پور در واكنش به نقدهاي مطروحه به سخنراني اش را در اينستاگرامش خواندم، متعجب شدم! لب كلامش اين بود كه "بيدي نيست كه به اين بادها بلرزد!"

نفهميدیم كدام بادها را مي گويد، ولي ما به جاي ايشان از اين جواب خجالت كشيدیم! 

ياد موضع ايشان در واكنش به اشتباه سهوي عمو فيتيله اي ها افتادم. همان موضعي كه در مجلس فرياد زد "آقاي سرافراز! فيتيله تو مي كشم پايين!"

نگارنده به دلايل ذيل، بر اين باور است كه نه به خاطر لج و لج بازي، بلكه به دليل مصلحتي لازم الاجرا، بايد نمايندگان مردم در همين مجلس نهم و پيش از اتمام عمرش، فيتيله ي آقاي قاضي پور را پايين بكشند و يا لااقل نمايندگان مجلس دهم، اعتبارنامه ي وي را تأييد نكنند:

١- پس از پخش شدن اين ويدئوي موهن، بسياري گفتند كه "قاضي پور كار بدي كرده! حرفاي ناجوري زده! ولي نامردي كرده هر كي فيلم گرفته و منتشر كرده! خيليا حرف ناجور مي زنن!".

با نگاهي واقع بينانه و به دور از احساسات، بر كسي پوشيده نيست كه متأسفانه كم نيستند نمايندگاني كه در جلسات شخصي و خصوصي، با ادبياتي در خور شأن و مودبانه صحبت نمي كنند؛ ادبياتي كه غيرقابل پخش است و در صورت پخش آن صحبت ها، آبرو و حيثيت آن افراد مشهور، در افكار عمومي مخدوش مي شود، اما اين مصداق، عملا شباهتي به آن مصاديق ندارد، چون آقاي قاضي پور، در مقابل چشمان صدها نفر و در يك جمع عمومي سخنراني كرده كه طبيعتا هر كسي مي توانسته با گوشي همراه خود، آن سخنراني را ضبط و ثبت كند. پس عملا حرجي بر ضبط و انتشارش نيست.

يك نماينده چطور توقع دارد كه در ستاد خود و مقابل صدها نفر سخنراني كند و با آن سخنراني مانند مكالمات يك جلسه ي خصوصي برخورد شود؟!

الغرض؛ ضبط و انتشار سخنراني اين نماينده توسط آن خبرنگار، بسيار درست و به جا بوده است. 

٢- "من از حرف‌هایم که باعث آزرده خاطر شدن بانوان ارومیه شد عذرخواهی می‌کنم؛ چرا که اصلا روی سخنم با بانوان ارومیه نبود. هستند خانم‌هایی که در مجلس شرایط به نفعشان نبوده است.

"* ما مذهبی هستیم و با سه چهار تا پیام تلگرام تکان نمی‌خوریم. عده‌ای می‌خواهند مرا تخریب کنند؛ چرا که من سرباز و نوکر ولایتم ولی باید بدانند سرباز امام خامنه‌ای «مدظله العالی» بیدی نیست که با این بادها بلرزد.

* کسانی که جاسوسی کردند و فیلم گرفتند و پخش کردند باید به خود شک کنند؛ چرا که می‌خواستند با تخریب قاضی‌پور رای شما مردم را زیر سوال ببرند. چرا نگفتند ستاد قاضی‌پور فقط مستضعفین و فقیران بودند؟

* مردم از دورویی‌، نفاق و نامردی خسته شده‌اند. صد و هفتاد هزار شیر مردان آذربایجان، شیعه و سنی به حقیر رای دادند. شما مردم به بنده رای ندادید بلکه به نظام مقدس جمهوری اسلامی رای دادید."

و در اواخر پيام اينستاگرامي اش نوشته:

"من منافق نیستم و مواضع خود را عوض نمی‌کنم. برخی من را به خاطر حرف‌ها و موضع‌های ثابتم تخریب می‌کنند."

وقتي ايشان هنوز اين قدر روي مواضع هتاكانه اش ثابت قدم است، در نتيجه بهتر است جهت جلوگيري از تكرار اين جنس رفتارها از جانب مسئولان جمهوري اسلامي ايران - كه داعيه دار اخلاق اسلامي است -جلوگيري شود. "الناس علي دين ملوكهم" يعني اين نوع الفاظ و ادبيات، ممنوع است از جانب مسئولان و به این معناست که اگر با مسئولان خاطی - که این گونه اظهار  از نظر کردن برایشان مباح است - جدی و قاطعانه برخورد نشود، این جنس رفتارها بیش از پیش عادی و علی السویه انگاشته می شود.  

وگرنه امثال فضاهایی که آقای قاضی پور در همان کلیپ در ‌آن در حال سخنرانی هستند و علی رغم بیان الفاظ مبتذل و ناپسند، با تشویق حضار مواجه می شوند، در کشور روز به روز بیشتر تکثیر می شود.

۳- خبرنگار چو فیلم تو بنمود راست، خود بشکن، زدن آن فرد خطاست

در جوابیه این نماینده ی ارومیه آمده است:

«کسانی که جاسوسی کردند و فیلم گرفتند و پخش کردند باید به خود شک کنند چرا که می‌خواستند با تخریب قاضی‌پور رای شما مردم را زیر سوال ببرند. چرا نگفتند ستاد قاضی پور فقط مستضعفین و فقیران بودند؟»

و طی سه روز اخیر، اخباری منتشر شد مبنی بر این که حامد عطایی، روزنامه نگار و مدیر مسئول آینا نیوز، همان شخصی که آن فیلم را از آقای نماینده گرفته و منتشر کرده، مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته است. 

اگرچه این بند از جوابیه ی آقای قاضی پور وقتی در کنار خبر ضرب و شتم قرار می گیرد، پیامی پیرامون هویت ضاربین آن روزنامه نگار را به افکار عمومی مخابره می کند، اما فارغ از این موضوع، آن دو خط نماینده ی ارومیه را می توان وقیحانه ارزیابی کرد. از این حیث که وی به جای شرم ساری از آن چه که برای سوت و کف تعدادی از هم شهری هایش بر زبان آورده، آن کسی را که فیلم گرفته و منتشر کرده را جاسوس خطاب کرده و متهم به زیر سوال بردن رای مردم می کند!

روزنامه نگار و خبرنگار، رسالتش مخابره ی اخبار صحیح و دقیق است تا مردم در جریان امور، همان طور که هست و بدون روتوش قرار گیرند. به نظر می رسد هر قشر، صنف و طیفی که منافع آقای قاضی پور را به خطر بیندازد، از گزند ایشان در امان نیست؛ خواه از جامعه ی زنان باشد یا خبرنگار یا هر طیف، صنف و قشر دیگری.

شاید هر شخص دیگری اگر جز ‌آقای قاضی پور می بود، فرض محال که با چنین ادبیات سخیف و محتویات تکان دهنده ای سخنرانی می کرد و بعد فیلم آن سخنرانی در رسانه ها منتشر می شد، نمی توانست عذرخواهی نکند، ولی گویا تنها برجستگی آقای قاضی پور، شباهت وی با آقای احمدی نژاد از حیث لجاجت بر موضع و رفتار غلطش است.


۴- عجیب ترین بخش از جوابیه ی غیر قابل هضم این نماینده ی ارومیه، قسمت آغازین آن است. آن جا که وی می گوید:

«من از حرف هایم که باعث آزرده خاطر شدن بانوان ارومیه شد عذر خواهی می کنم چراکه اصلا روی سخنم با بانوان ارومیه نبود. هستند خانم‌هایی که در مجلس شرایط به نفعشان نبوده است.»
این نماینده با این نگاه قومی-قبیله ای منحصر که در جوابیه اش مشهود است، در ظاهر از بانوان ارومیه ای دلجویی می کند، اما در باطن، توهینش به آحاد بانوان و نوامیس مردم جمهوری اسلامی ایران چه در مجلس و چه بیرون از مجلس، اصرار و تاکید می کند. 

شنیع ترین عمل این است که شخصی رفتار غلطی را مرتکب شود و بعد به جای عذرخواهی، از علقه اش به نظام، رهبری و دفاع مقدس مایه بگذارد! بنا بر همان حدیث که در ابتدای مطلب ذکر شد، چطور ممکن است که فردی امروز این چنین علاقه مندی هایی داشته باشد، ولی با چنین لحن و کلامی در جمع صدها نفر از هم شهری هایش سخن براند؟! با این تاکیدات بی جا و نامربوط آقای قاضی پور بر ولایت مدار بودنش یا مضامین مشابه، از یک سو ولایت مداران را انسان هایی بی ادب و بددهان معرفی می کند و از دیگر سو غیرمستقیم رهبری را در منظر عموم، شخصی جلوه می دهد که اطرافیانی هم چون این نماینده حامیان ایشان هستند، که کاملا خلاف واقع است.

رواست تا در این مورد خاص، همه ی زنان سیاست مدار از همه ی جناح ها، به طور فراجناحی متحد شوند. چون این توهین به ناموس ایران است. این نماینده حتما هنوز هم متوجه نیست چه گفته و می گوید. افتخارش این است که بیدی نیست که به این بادها بلرزد؛ می گویند هر کس باد بکارد، طوفان درو می کند، حال امروز چطور آقای قاضی پور توقع دارد که با این حجم از بدرفتاری هایش که طوفانی از بی ادبی محسوب می شود، باد به مواجهه ی با او بیاید؟! می طلبد تا چه زنان و چه مردان مجلس از طیف های مختلف، در راستای مخالفت با بی حیایی زبانی و توهین به نوامیس، اعتبارنامه ی ایشان را برای مجلس دهم رد کنند تا درس عبرتی باشد برای دیگر افرادی که حاضرند برای رای، هر آن چه از دهان مبارک در می آید، نثار دیگران کنند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۱۲۷
غیر قابل انتشار: ۳۰
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
19
219
احسنت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
19
206
آفرین به نویسندهوشجاع مقاله
ناشناس
|
-
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
18
205
موضوع فقط توهین به زنان نیست. توهین به مردم است زنان این مرز و بوم ناموس مردانش هم هستند. نگاه جنسی ایشان به زنان، توهین به همه مردان هم هست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
14
154
در مجلس شورای اسلامی به حرمت اسلام نیاز به نمایندگانی داریم که دیدگاهی وسیع تر از دیدگاه های قومی قبیله ای و نژاد پرستانه داشته باشد. چون باید قوانینی را به تصویب رساند که آحاد افراد جامعه چه زن و مرد و چه مسلمان و غیر مسلمان و...کوچک و بزرگ در برابر آن یکسان دیده شوند. این منش مولای متقیان است و روش ولایتمداری.
ناشناس
|
United States
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
73
17
بنظرم این فرد ارزش این همه بحث وجدل را در فضای مجازی ندارد . میدانم که در جبهه
اکبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
159
37
اشتباه سهوی عمو فیتیله ؟!؟!؟!؟ اگر اونو سهوی فرض کنید که حرفهای قاضی پور که 100% سهوی باید باشه .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
23
129
با سلام
اینکه آقای قاضی پور را مردم انتخاب کرده کاملا درست است ولی اگر از همان مردم بپرسند که آیا موافق این نماینده خود هستید بدون شک اکثرشان ایشان را رد می کنند.
با تشکر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
10
108
همین مجلس رد کنه؟چاقو که دستشو نمی بره
علی حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
13
88
احسنت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
177
24
محتوای مقاله کاملا غیر منطقی است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
84
7
عمرا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
128
11
به ما چه !
جانباز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
10
72
باسلام وادب بايد گفت امثال اين اقايان به اسلام وريشه اسلام خنجر زدند چون يك ذره تفكر وفهم ادراك ندارند وبايد از روزگار محو شوند نه اينكه در مجلس باشند
جمع کثیری از زنان ایران زمین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
19
79
در برابر شجاعت و صراحت لهجه نویسنده محترم و به احترام ایشان تمام قد ایستاده و ادای احترام می نمائیم.
فرشید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
85
20
بشینین تا رد بشه اعتبار نامه اش :))
نظرات بینندگان