arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۷۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۱ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۴

توصیه های پلیس برای چهارشنبه آخر سال

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
برگزاری مراسم چهارشنبه سوری به شکل نادرست، روزهای پایانی سال را به روزهایی سرشار از نگرانی و اضطراب برای خانواده ها تبدیل کرده است. 
 
به گزارش انتخاب، مردم با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال به جنب و جوش می افتند و با شور و شوق خاصی خود را برای استقبال از بهار طبیعت آماده می کنند اما در این بین عده ای با ترقه و مواد منفجره باعث داغدار شدن خانواده ها می شوند. 

با توجه به اینکه بیشترین قربانیان چهارشنبه آخر سال کودکان و نوجوانان هستند لذا والدین باید فرزندان خود را از خطرات مواد منفجره و آتش زا آگاه کنند و آنان را از بازی با چنین موادی برحذر بدارند. 

فرمانده انتظامی بروجرد در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: خانواده ها به فرزندان خود اجازه نگهداری مواد محترقه و ساخت وسایل آتش بازی دستی را ندهند و بر رفتار آنها نظارت بیشتری داشته باشند. 

سرهنگ علیرضا دلیری افزود: مردم در روزهای پایانی سال مـراقب رفتـارهای خطـرناک و نـاهنجار افـراد باشند و در صورت لزوم، مراتب را به واحدهای گشت نیروی انتظامی و یا پلیس 110 اطلاع دهند. 

وی اظهار کرد: مردم از برپایی آتش در معابر باریک و نزدیک به پست های برق یا ایستگاه های تقلیل فشار گاز و پارکینگ های عمومی خودداری کنند. 

فرمانده انتظامی بروجرد افزود: با توجه به اینکه دانش آموزان بیشترین فعالیت را در چهارشنبه سوری دارند باید تذکرات ایمنی در مدارس به آنها گوشزد شود. 

وی گفت: به استناد قانون مجازات اسلامی هرگونه قاچاق، خرید و فروش مواد منفجره و محترقه به طور غیرمجاز جرم است و با متخلفان طبق قانون برخورد می شود. 

سرهنگ دلیری افزود: هرکس با ایجاد هیاهو، جنجال و حرکات غیرمتعارف باعث اخلال در نظم و آرامش عمومی شود به حبس از سه ماه تا یک سال و 74 ضربه شلاق محکوم می شود. 

وی از شهروندان خواست با توجه به نزدیکی چهارشنبه آخر سال و به منظور جلوگیری از حوادثی از قبیل آتش سوزی و خسارت مالی و جانی، تمام مراتب قانونی و شرعی را رعایت کنند. 

وی افزود: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را سریعا به پلیس 110 اطلاع دهند. 

ایرانیان باستان چهارشنبه سوری را با درست کردن هفت کپه آتش و پریدن از روی آن، پخش آجیل و شیرینی، فال گوش ایستادن و کوزه شکستن در فضایی مملو از سادگی و صمیمیت برگزار می کردند ولی در 10 سال اخیر این مراسم با وارد شدن مواد محترقه و آتش زای خطرناک به نوعی تحریف شده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان