arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۱ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۰

معاون سابق بشار اشد: ناتو برای حمله به سوریه طرح هایی تهیه کرده

معاون سابق و فراری رئیس جمهوری سوریه با اعتراف به اینكه وی و مخالفان سوری از آمریكا و اروپا كمكهای مالی دریافت كرده اند، از طرحهای حمله نظامی به سوریه پرده برداشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون سابق و فراری رئیس جمهوری سوریه با اعتراف به اینكه وی و مخالفان سوری از آمریكا و اروپا كمكهای مالی دریافت كرده اند، از طرحهای حمله نظامی به سوریه پرده برداشت.

به گزارش العالم، عبدالحلیم خدام در مصاحبه اختصاصی با تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش كرد: اگر نظام سوریه تا چند هفته دیگر سقوط نكند، سازمان پیمان اتلانتیك شمالی(ناتو) برای دخالت نظامی در سوریه طرح‌هایی تهیه كرده است.

تلویزیون اسرائیل افزود: عبدالحلیم خدام از پرداختن بهای لازم برای ساقط كردن نظام سوریه یعنی امضای پیمان سازش با تل‌آویو حمایت كرد.

احمد عمار گزارشگر شبكه المنار در گزارشی در این خصوص گفت : خدام برای اعلام طرح‌هایی كه برای سوریه تهیه شده است شبكه دوم تلویزیون اسرائیل را انتخاب كرد و این طرحها از سرنگونی نظام سوریه اغاز می شود و تا امضای پیمان سازش با اسرائیل پایان می یابد.

خدام كه خبرنگار شبكه دوم اسرائیل را از مصاحبه قبلی با وی می شناسد مسیر پنج ساعته از فرانسه به بروكسل را به سبب اشتیاقش به این مصاحبه پیموده بود و به نقشش در حوادث سوریه و دولت در سایه كه مورد حمایت آمریكا و اروپاست اعتراف كرد.

خدام مدعی شد: نظام سوریه در نهایت یك یا دو ماه دیگر سرنگون خواهد شد. مجری خبر شبكه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از خدام گفت : از روزهای حضور بشار اسد در قدرت دیگر چیزی نمانده است، من و دوستانم در سوریه و كسانی كه با من ابراز همبستگی كردند مستقیما از این انقلاب حمایت و در آن شركت كرده ایم این مرحله، مرحله جوانان است و نقش ما نیز نقش پدری است و از آنها حمایت خواهیم كرد، ولی جای آنها را نخواهیم گرفت.

خاطر نشان می شود عبدالحلیم خدام معاون فراری رئیس جمهوری سوریه با هدف متشنج كردن اوضاع این كشور، نشستهایی را با برخی مقامات سعودی و سیاستمداران لبنانی وابسته به جریان ۱۴ مارس در پاریس برگزار می كند.

یك منبع نزدیك به عبدالحلیم خدام گفته بود : در نشستی با حضور خدام و شاهزاده سعودی بندر بن سلطان كه در پاریس برگزار شد دو شخصیت كه یكی لبنانی از جریان موسوم به میانه ‌رو یعنی جریان مرتبط به آمریكا و دیگری یك سوری از اعضای گروه اخوان المسلمین در خارج سوریه بود حضور داشتند.

این نشست به درگیری شدید درباره اوضاع در سوریه انجامید به طوری كه بندر سیلی‌ به صورت خدام زد و گفت : اطلاعات و گزارشهای تو دروغ است و تو در سوریه هیچ گونه حضوری نداری و مستحق پولهایی كه به تو داده می شود، نیستی.

بندر سپس خطاب به خدام گفت: تو گفته بودی كه رژیم سوریه در مدت دو هفته سقوط خواهد كرد و تو همه چیز را آماده كرده ای، تو ما را فریفتی و اینك چه اتفاقی افتاده است.. جز این است كه در باتلاق فرو رفته‌ایم و همه برگهای برنده‌‌مان رو خواهد شد.

نظرات بینندگان