arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۸۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۸ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۴

دبیر کل ناتو: جزئیات کمکها به ارتش افغانستان در اجلاس ورشو اعلام می‌شود

دبیر کل ائتلاف نظامی ناتو اعلام کرد این ائتلاف اواسط سال جاری میلادی و حوالی برگزاری اجلاس ورشو در خصوص تدابیر کمکی خود برای کشور افغانستان تصمیم خواهد گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 ینس استولتنبرگ، دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در اظهاراتی در کنار اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در شهر کابل این خبر را اعلام کرد. وی از این که اشرف غنی و عبد الله عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان دعوت به شرکت در اجلاس این ائتلاف در ورشو را پذیرفتند استقبال کرد. این اجلاس قرار است در تاریخ 8-9 ژوئیه برگزار شود.
 
به گزارش انتخاب،  استولتنبرگ اظهار داشت: این اجلاس فرصتی است تا تلاشهای مشترک خود را بررسی کرده و روابط میان ناتو و افغانستان را بیش از هر زمان تعمیق کنیم. وی افزود: ائتلاف نظامی ناتو به حمایت مالی از نیروهای نظامی افغان ادامه خواهد داد.
 
وی اعلام کرد،‌ ائتلاف ناتو به دنبال آن است که در اجلاس آتی خود در ورشو طرحهای آتی خود برای حمایت از افغانستان را اعلام کند.
 
وی افزود: امروز ناتو به حمایت از نیروهای نظامی افغان از طریق آموزش، مشاوره و کمک در قالب ماموریت "پشتیبانی قاطع" ادامه می دهد.
 
استولتنبرگ گفت که این ائتلاف نظامی غربی به نیروهای ارتش ملی افغانستان در ایجاد و توسعه قابلیتهای جدید از جمله در زمینه نیروی هوایی کمک خواهند کرد.
 

منبع: ایسنا
برچسب ها: ارتش ، افغانستان
نظرات بینندگان