arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۸۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۷ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۴

ژاپن در تدارک برگزاری نشست سران 'جی 7'

نخست وزیر ژاپن با هدف آماده سازی شرایط و مقدمات لازم برای برگزاری نشست سران هفت کشور بزرگ صنعتی جهان، میزبان یکی از اقتصاددان های برتر آمریکا و برنده جایزه اقتصاد نوبل بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش خبرگزاری رویترز، 'جوزف استیگلیتز' برنده جایزه اقتصاد نوبل روزچهارشنبه در دیدار با 'شینزو آبه' نخست وزیر ژاپن گفت: در شرایطی که کاهش تقاضای انبوه به اقتصاد جهانی آسیب زده است، کشورهای عضو 'جی 7' باید سیاست های اقتصادی هماهنگی اتخاذ کنند.
وی دراین دیدار نسبت به برنامه پیش بینی شده برای افزایش مالیات به نخست وزیراین کشور هشدارداد وافزود:ژاپن در حال حاضر باید با تمرکز بر هزینه های دولتی، بهبود اقتصاد کشور را تسریع کند.
وی با پیشنهاد برخی راهکارها برای بهبود اقتصاد وبرون رفت از شرایط رکود افزود: اکنون زمان به کار گیری سیاست های محرک مالی است.
دولت ژاپن در نظر دارد تا از آوریل سال آینده میلادی (فروردین 1396) هزینه های مالیاتی از جمله مالیات بر ارزش افزوده را از 8 درصد هزینه کالا و خدمات در شرایط فعلی به 10 درصد افزایش دهد.
همچنین در نشست سران اقتصادی 'جی 20' که ماه گذشته میلادی در شانگهای چین برگزار شد، بر ضرورت افزایش هزینه های مالی و کاهش اتکا به سیاست های پولی تاکید شده بود.
چهل و دومین نشست سران هفت کشور صنعتی برتر جهان موسوم به 'جی 7 'در 26 و 27 ماه مه سال جاری میلادی (6 و 7 خرداد 1395) در شهر شیمای ژاپن برگزار خواهد شد.
سران کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ژاپن، کانادا و ایتالیا به همراه نمایندگان اتحادیه اروپا در این نشست شرکت خواهند کرد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: جی 7 ، ژاپن
نظرات بینندگان