arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۸۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۸ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۴

عکاظ: الاغ اوباما و سواری مجانی؛ اعراب نیازمند جمهوری‌خواهانند

یک رسانه سعودی با حمله مجدد به باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا و دموکرات‌ها، از علاقه شدید آل سعود به پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا پرده برداشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نگاهی به مطالب و مقالات و تحلیل‌های رسانه‌های رسمی سعودی نشان می‌دهد که سعودی‌ها رضایتی از  عملکرد و سیاست‌های منطقه‌ای باراک اوباما و به طور کلی دموکرات‌ها ندارند و بر عکس به شدت خواهان پیروزی جمهوری‌خواهان جناح تندرو و جنگ طلب عرصه سیاسی آمریکا دارند.

در این زمینه روزنامه عکاظ در یک مقاله تند با عنوان «الاغ اوباما و سواری مجانی» بار دیگر به باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا حمله‌ور شد و از نیاز اعراب به جمهوری‌خواهان و پیروزی آنها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سخن گفت.

در این مطلب آمده است در صورتی که جمهوری‌خواهان در آمریکا روی کار آیند، سیاره زمین امن‌تر خواهد شد، زیرا در آن صورت واشنگتن تمایل بیشتری برای ایفای نقش پلیس جدی و آماده برای اعمال فشارهای سیاسی بر قدرت‌هایی خواهد داشت که صلح جهانی را تهدید می‌کنند.

همچنین در صورتی که جمهوری‌خواهان در آمریکا به قدرت برسند، آمریکا انگیزه بیشتری برای ایفای نقش رهبری بین المللی برای دخالت نظامی زمینی در هر نقطه ناآرام زمین خواهد داشت قبل از آنکه به بازاری برای صدور تروریسم به دیگر نقاط جهان تبدیل شود.

عکاظ از لقب ضعیف برای باراک اوباما استفاده کرد و نوشت اگر یک رئیس جمهوری ضعیفی همچون اوباما وجود نداشت، دخالت نظامی زمینی در سوریه محقق می‌شد،اوبامایی که سعودی را مسئول تمام مصایب منطقه دانست تا از مسئولیت ناکامی‌های سیاسی کشورش در طول دوران ریاست جمهوری‌ اش شانه خالی کند.

این رسانه سعودی به شکست سیاست‌های دولت آمریکا در برابر جمهوری اسلامی ایران اذعان کرد و با  ابراز خشم از برنامه جامعه هسته‌ای درباره فعالیت‌های هسته‌ای صلح آمیز ایران، باراک اوباما را مقصر این وضع دانست.

عکاظ با تمجید از جرج بوش رئیس جمهوری آمریکا و سیاست‌هایش علیه جمهوری اسلامی ایران از تمایل سعودی‌ها برای روی کار آمدن رئیس جمهوری از حزب بوش یعنی جمهوری‌خواهان و پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا سخن گفت.

این رسانه سعودی بار دیگر از اظهارات اوباما که رژیم آل سعود را مسئول گسترش خشونت و تروریسم در جهان خوانده،ابراز خشم کرد و نوشت اظهارات اخیر اوباما هیچ تغییری در واقعیت‌های سیاسی ایجاد نخواهد کرد، چرا که فقط چند ماه دیگر باقی مانده تا او کرسی ریاست جمهوری را که دیگر برگشتی در آن نیست، ترک کند، ولی وی درس مجانی به همپیمان آمریکا در جهان داد که مضمونش این  است : اول منافع و سازش در مرتبه دوم و سوم و آخر قرار دارد.هر گاه هر دولتی با واشنگتن در هر زمینه سیاسی یا نظامی همکاری کند، آن کشور باید آماده سازش در این زمینه باشد، چرا که چیزی در سیاست به نام کار خیر سیاسی وجود ندارد، هنگامی که چیزی را تقدیم کند،‌باید در مقابلش چیزی را دریافت کنی.

عکاظ به دهه‌ها مزدوری و سرسپردگی رژیم آل سعود برای آمریکا اذعان کرد و نوشت : عربستان سعودی در طول چندین دهه خدمات زیادی به آمریکا کرد و همچنان محور اساسی مبارزه با تروریسم در منطقه است و شاید مقاله شاهزاده ترکی الفیصل که اخیرا تحت عنوان «نه، آقای اوباما» منتشر شد به مثابه  افشای تسویه حساب مختصر و مستقیم و مطلوب باشد هر چند از نظر زمان دیرهنگام بود، این پیامی است که شایسته  است به مقدمه دستورکار برای همکاری با دولت آتی آمریکا باشد به ویژه اگر دموکرات‌ها روی کار آیند، اما اگر دولت آتی آمریکا، جمهوری‌خواه باشد، شکی نیست که فیل(عنوانی که برای جمهوری‌خواهان به کار می‌رود)هرگز مانند الاغ حزب چهل و چهارمین رئیس جمهوری آمریکا یا پلیس بیمار جهان آماده سواری دادن نیست.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان