arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۸۷۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۱ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۴

دیدار پوتین با رئیس جمهوری رژیم صهیونیستی

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه با «رئوون ریولین» رئیس جمهوری رژیم صهیونیستی دیدار و با وی در باره روابط روسیه و این رژیم گفت و گو کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش ایرنا به نقل از دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، رئیس جمهوری روسیه در این دیدار با اشاره به سکونت بیش از یک میلیون نفر از اتباع شوروی سابق در سرزمین های اشغالی گفت: این افراد به زبان روسی سخن می گویند و حاملان فرهنگ روسیه هستند که با بستگان خود در روسیه و کشورهای همسایه ارتباط دارند.
وی افزود: این امر به روابط ما ماهیت خاصی داده است. علاوه بر آن شمار زائران از روسیه به سرزمین مقدس افزایش می یابد و اسراییل خواسته های ما را می پذیرد و برخی اماکن مقدسه را که ارج می نهیم باز می گرداند.
رئیس جمهوری روسیه گفت: مجموعه بزرگی از مسائل در رابطه با توسعه روابط اقتصادی و بازرگانی و تامین امنیت وجود دارد که امروز درباره آن گفت و گو می کنیم. امیدوارم بتوانم در اینده نزدیک با بنیامین نتانیاهو(نخست وزیر رژیم صهیونیستی) درمورد موضوعات مورد علاقه دو طرف گفت و گو کنم.
رئیس رژیم صهیونیستی هم به نوبه خود دراین دیدار با اشاره به قدمت روابط این رژیم با روسیه که شامل چند دهه می شود گفت: در بسیاری از مسایل از جمله موضوعات فرهنگی، همکاری های بازرگانی، مساله هولوکاست همکاری می کنیم و در زمینه مبارزه با تروریسم هم باید تعامل کنیم.
ریولین همچنین گفت که اسراییل هیچگاه مبارزه روسیه (شوروی سابق) با نازیسم را فراموش نخواهد و یهودیانی که زنده ماندند هیچگاه از یاد نمی برند که قبل از همه سربازان ارتش سرخ آنها را آزاد کرد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان