arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۸۹۴۳
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۲۱ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۴

وزیردفاع آمریکا:باید بانفوذ بدخواهانه ایران علیه اسرائیل مقابله کنیم

وزیردفاع آمریکا روزپنجشنبه بودجه درخواستی وزارت دفاع را با تاکید بر اهمیت مقابله با پنج چالش جهانی ازجمله روسیه، چین وایران، تقدیم مجلس سنا کرد وگفت: باید با نفوذ بدخواهانه ایران علیه اسرائیل مقابله کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش پایگاه اینترنتی وزارت دفاع آمریکا، «اشتون کارتر» درجلسه کمیته خدمات نظامی مجلس سنا با تقدیم بودجه درخواستی 582.7 میلیارد دلاری این وزارتخانه برای سال مالی 2017 گفت: دراین بودجه ما نگاه بلند مدت داشته ایم زیرا همانطوریکه باید درنبردهای امروز پیروز شویم، باید آمادگی داشته باشیم تا دربرابر نبردهای آینده که ممکن است در10، 20 یا 30 سال آینده بروز کنند بازدارندگی کنیم ودرصورت نیاز بجنگیم .
وی مدعی شد: یکی ازچالش های مهم ما، ایران است زیرا هرچند توافق هسته ای راهکار خوبی برای جلوگیری ازدستیابی ایران به سلاح هسته ای است ، ما همچنان باید دربرابر تجاوزهای ایران باز دارندگی؛ وبا نفوذ بدخواهانه ایران علیه دوستان ومتحدانمان در منطقه بخصوص اسرائیل که تعهدی ناگسستنی نسبت به آن داریم، مقابله کنیم. 
کارتردربخشی ازاظهاراتش درکمیته خدمات نظامی مجلس سنای آمریکا، درارتباط با برنامه های وزارت دفاع آمریکا برای انچه که «مقابله با نفود بدخواهانه ایران درمنطقه» خواند، افزود: در حالی که توافق «برنامه جامع اقدام مشترک» محدودیت های قابل ملاحظه ای بر ایران وضع و مسیرهای این کشور برای رسیدن به مواد مورد نیاز برای ساخت بمب هسته ای را مسدود می کند اما هیچ محدودیتی براستراتژی دفاعی وزارت دفاع آمریکا درمنطقه وضع نمی کند. 
وی گفت : این توافق هیچ محدودیتی بر نیروها ، مشارکت ها و ائتلاف های ما در منطقه اعمال نمی کند و ما بدون محدودیت می توانیم به توسعه و مستقر کردن توانایی های جدید نظامی ادامه دهیم و ما به پیشبرد این توانایی ها ادامه خواهیم داد تا طبق دستوررئیس جمهوری آمریکا در صورتیکه ایران به تعهداتش تحت این توافق عمل نکند، تمام گزینه ها را دردسترس داشته باشیم. 
کارتر گفت : بنابراین اگر ایران مرتکب تجاوزی شود، آرایش نیروهای ما تضمین می کند که می توانیم بطور فوری پاسخ دهیم وبسرعت نیروهای قابل ملاحظه ای وارد منطقه کنیم. ما پیشرفته ترین توانایی ها و ادوات نظامی را بکار خواهیم گرفت وهیچ هدفی خارج از تیررس ما نخواهد بود. 
وی افزود: بودجه درخواستی وزارت دفاع بدنبال پیشرفت دادن این توانایی هاست که بسیار مهم است زیرا ایران ونیروهای دست نشانده آن همچنان چالش های امنیتی هستند. در این چهارچوب بودجه درخواستی ما شامل 146 میلیون دلاربرای حمایت ازاسرائیل دربودجه سال مالی 2017 است. 
وی در توجیه بودجه وزارتخانه خود گفت : روشن است که آمریکا امروز رهبر وشریک اصلی درجهان وتامین کننده اصلی ثبات وامنیت در تمام مناطق جهان است همانطوریکه از پایان جنگ جهانی دوم تا کنون بوده ایم. 
وزیر دفاع آمریکا ازقدرت نمایی روسیه وظهور داعش بعنوان نشانه های یک تغییر استراتژیک درسطح جهان نام برد وگفت: محیط امنیتی امروز جهان بسیار پیچیده تر و متفاوت تر از چیزی است که در 25 سال گذشته با آن رو به رو بوده ایم که این امر مستلزم دیدگاه جدید و روش های جدید برخورد با چالش هاست. 
وی افزود: ازاین رو، هم اکنون پنج چالش متغیرعوامل اصلی شکل دهنده به برنامه ریزی و تامین مالی وزارت دفاع آمریکا است. 
کارتر ادامه داد : علاوه بر ایران دو مورد ازاین چالش ها به بازگشت رقابت قدرت های بزرگ است که مدتی بود شاهدش نبودیم وبدلیل تاثیر بالقوه آن برآمریکا وجهان ، نیازمند تمرکز و توجه است. 
وی افزود : چالش اول دراروپا است؛ جایی که ما رویکرد قاطعی برای بازدارندگی در برابر تجاوزهای روسیه اتخاذ کرده ایم. چالش دوم نیز درمنطقه آسیا - اقیانوسیه است که از پایان جنگ جهانی دوم تا کنون شاهد رقابت قدرت های بزرگ درآنجا نبودیم؛ دراین منطقه چین درحال ظهور است که مساله خوبی است اما این کشور بطور تهاجمی رفتار می کند که خوب نیست. 
کارتر گفت: در همین حال ، دو چالش قدیمی دیگر درمناطق خاصی ازجهانی تهدیدهایی مطرح می کنند ؛ یکی کره شمالی است که آمریکا ومتحدانش را تهدید می کند و به همین دلیل نیروهای ما در شبه جزیره کره آماده جنگ در هر لحظه ای هستند. 
کارتر افزود: چالش پنجم نیز که اهمیت آن از دیگر چالشها کمتر نیست ، مبارزه مداوم ما برای رویارویی با تروریسم وبخصوص شکست دادن داعش است. 
کارتر اظهارداشت: وزارت دفاع آمریکا باید به این پنج چالش بپردازد و این کار را خواهد کرد اما این امر مستلزم سرمایه گذاری های جدید ، آرایش نظامی جدید در برخی مناطق و همچنین افزایش توانمندی های نظامی است. 
وی افزود: ارتش آمریکا آماده وارد شدن درجنگ هایی بسیار متفاوت ازنبردهای عراق و افغانستان است. باید به دشمنان خود نشان دهیم که اگرجنگی را آغاز کنند ما قادر به پیروز شدن طبق شرایط خودمان هستیم. ما این توانایی را دربرابر کره شمالی و ایران داریم.
منبع: ایرنا
برچسب ها: نفوذ ایران
نظرات بینندگان