arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۸۹۵۴
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۲ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۴

هنوز زود است که نتیجه مذاکرات "صلح افغانستان" ارزیابی شود

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در دیدار با ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو در کابل گفت: هنوز زود است که تلاش ها برای انجام مذاکرات صلح افغانستان ارزیابی شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش خبرگزاری میزان، «شرف غنی رئیس جمهور افغانستان در دیدار با «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو در کابل گفت: هنوز زود است که تلاشهای صورت گرفته برای انجام مذاکرات صلح در افغانستان مورد ارزیابی قرار گیرد. 
 
به گفته وی در نشست چهارجانبه صلح برای تعیین نقشه راه، عوامل، نوع و طرف‌ های جنگ مشخص شده است و دراین مذاکرات، توافق شد تا با آنهایی که صلح را قبول ندارند، جنگ ادامه یابد. 
 
ینس استولتنبرگ سه شنبه در یک سفر غیر منتظره وارد کابل شد و با «اشرف غنی» در کاخ ریاست جمهوری افغانستان دیدار کرد. 
 
اشرف‌ غنی در ادامه افزود: نیروهای امنیتی توانستند از نفوذ افراد وابسته به گروه تروریستی داعش در ولایات دیگر جلوگیری کنند و افراد منتسب به این گروه تروریستی در حال فرار از ولایت ننگرهار هستند. 
 
 اشرف غنی پس از دیدار با دبیر کل ناتو در یک کنفرانس خبری مشترک، تاکید کرد که سال گذشته زمان مناسبی برای خروج نیروهای ناتو از افغانستان نبود. 
 
وی در ادامه تاکید کرد: سال ۲۰۱۵ زمان مناسبی برای انتقال کامل مسئولیت‌ های امنیتی نبود و مردم حق دارند تا دولت افغانستان را مورد انتقاد قرار دهند. 
 
وی در ادامه سخنانش تصریح کرد: در سال ۲۰۱۶ میلادی بر اساس اعتبار و اعتمادی که میان افغانستان و ناتو وجود دارد، همکاری میان دو طرف ادامه خواهد یافت. 
 
دبیر کل ناتو نیز در کنفرانس مشترک امروز گفت: پیام مهم ناتو برای افغانستان این است که این کشور باید اصلاحات را ادامه بدهد. 
 
وی در ادامه افزود: افغانستان هر چقدر گامهای مثبتی علیه فساد و اصلاحات بردارد، می‌توانیم فشار بیشتری را برای کمک بیشتر به کشورهای عضو ناتو بیاوریم. 
نظرات بینندگان