arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۹۰۶۰
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۲۲ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۴

ابراز نگرانی روسیه از غصب اراضی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی

وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای نسبت به اشغال اراضی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه در بیانیه خود با ابراز نگرانی از ادامه اشغال و غصب اراضی فلسطین توسط رژیم صهیونیستی اعلام کرد: مسکو این اقدامات را نقض حقوق فلسطینیان می داند و خواستار توقف آن است.
به گزارش خبرگزاری اینترفاکس روسیه، در این بیانیه آمده است: این گونه اقدامات از منظر قوانین بین المللی غیرقانونی است و باید در این تصمیم ها تجدید نظر شود. اینگونه اقدامات که موجب تداوم تنش های شدید موجود در روابط فلسطین و اسراییل می شود، نگران کننده است.
وزارت امورخارجه روسیه در بیانیه خود اعلام کرده است که رژیم صهیونیستی اخیرا از اشغال و غصب 154.5 هکتار از اراضی در محدوده شهر الخلیل در کرانه باختری رود اردن خبر داده و مالکیت آن را از آن خود دانسته است.
این بیانیه می افزاید، این گونه غصب اراضی فلسطینیان بزرگترین مورد از سال 2014 است که در آن رژیم صهیونیستی 400 هکتار از اراضی مردم فلسطین را در منطقه شهرک یهودی نشین گوش آتسیون به تصرف خود در آورد.
رژیم صهیونیستی در سال های اخیر به رغم محکومیت های جهانی به سیاست اشغالگری و غصب سرزمین های فلسطین ادامه داده و به گسترش شهرک های صهیونیست نشین در این اراضی می پردازد.
روسیه بارها اینگونه اقدامات را محکوم کرده و از رژیم اشغالگر قدس خواسته ضمن محترم شمردن قوانین بین المللی، شهرک سازی در اراضی فلسطین را متوقف کند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان