arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۵ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۰
روایت تازه از مرگ بن لادن در 5 سال پیش

سه محافظ چچنی پیش از دفن بن لادن وی را غسل دادند/ او در کوههای مرز پاکستان و افغانستان دفن شده است

برکان خاطر نشان کرد اسامه بن لادن پیش از مرگش به شدت بیمار بود و سه محافظ چچنی پیش از دفن بن لادن وی را غسل دادند.برکان در پاسخ به این سوال که آیا وی باور دارد آمریکاییها اسامه بن لادن را در پاکستان کشته اند گفت حتی اگر تمامی جهانیان این موضوع را باور کنند من باور نخواهم کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : یک مامور سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) می گوید اسامه بن لادن تقریبا پنج سال پیش از آنکه نظامیان آمریکایی خبر مرگ وی را منتشر کنند، مرده بود.


 
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب"Entekhab.Ir، وی در مصاحبه با شبکه یک تلویزیون روسیه به افشاگری های مهیج درباره مرگ سرکرده شبکه القاعده پرداخت و گفت نزدیک به بیست سال پیش تروریست شماره یک جهان آینده به چچن سفر کرده بود.
 
برکان یاشار که تبار چچنی دارد در مصاحبه با آنتون ورنیتسکی خبرنگار تلویزیون روسیه به افشای حقایقی درباره مرگ بن لادن پرداخت و در این مصاحبه که به درخواست خود وی ترتیب داده شده بود گفت با سرکرده شبکه القاعده اوایل دهه 1990 در چچن دیدار کرده است.
 
این مامور سابق سیا گفت آمریکاییها اکنون به حقایقی درباره مرگ بن لادن پی برده اند.

وی افزود سپتامبر ، شهریورماه ، سال 1992 در چچن حضور داشته و برای نخستین بار با فردی که نامش بن لادن بوده دیدار کرده بود.
 
این دیدار در ساختمانی دو طبقه در گروزنی و در طبقه فوقانی ساختمان صورت گرفت که خانواده رئیس جمهور وقت گرجستان در آن محل سکونت داشتند.
 
برکان در پاسخ به این سوال که آیا وی باور دارد آمریکاییها اسامه بن لادن را در پاکستان کشته اند گفت حتی اگر تمامی جهانیان این موضوع را باور کنند من باور نخواهم کرد.

وی گفت محافظان بن لادن را به خوبی می شناسد و آنها تا آخرین لحظه همراه بن لادن بودند.

ژوئن ، خردادماه ، سال 2006 را به خوبی به یاد می آورد که سه محافظ بن لادن به همراه دو مسلمان از لندن و دو تن دیگر از آمریکا جسد اسامه بن لادن را مشاهده کردند.


 
برکان خاطر نشان کرد اسامه بن لادن پیش از مرگش به شدت بیمار بود و سه محافظ چچنی پیش از دفن بن لادن وی را غسل دادند.

برکان تاکید کرد به رغم اینکه چهار آمریکایی و انگلیسی مسلمان به همراه محافظان بن لادن جسد وی را مشاهده کردند اما در مراسم خاکسپاری وی حضور نداشتند و تنها این سه چچنی به خواست بن لادن وی را دفن کردند.

به گفته این مامور سابق سیا ،بن لادن در کوههای مرز پاکستان و افغانستان دفن شده است.
 
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب"Entekhab.Ir،برکان یاشار در پاسخ به این سوال که چرا تمامی این جزئیات را برای خبرنگار شبکه یک روسیه فاش کرده است گفت نگران جانش است و تنها با افشای این مطالب در جهان از جان وی در برابر سیا محافظت خواهد شد.

وی گفت سرویس های امنیتی ترکیه از وی محافظت کرده و سلاح در اختیارش قرار داده اند.
نظرات بینندگان