arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۱۱۵۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۱ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۵
جوئیش پرس:

S400 های روسیه در سوریه نباید به دست ایران بیافتد / پوتین آماده فروش این سامانه ضدموشکی به تهران است

روسیه سیستم پدافند موشکی اس 400 جدید خود را به سوریه آورده است که از یک سو جدیدترین سخت افزار نظامی خود را برای خریداران بالقوه به نمایش می گذارد، و از سوی دیگر تهدید بزرگی برای برتری هوایی اسرائیل است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
S400 های روسیه در سوریه نباید به دست ایران بیافتد / پوتین آماده فروش این سامانه ضدموشکی به تهران است

سرویس بین الملل «انتخاب»؛ جوئیش پرس نوشت: روسیه سیستم ضد موشکی اس 400 تازه ای را وارد سوریه کرده است که می تواند تا فرودگاه بن گورین را پوشش دهد.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، روسیه سیستم پدافند موشکی اس 400 جدید خود را به سوریه آورده است که از یک سو جدیدترین سخت افزار نظامی خود را برای خریداران بالقوه به نمایش می گذارد، و از سوی دیگر تهدید بزرگی برای برتری هوایی اسرائیل است.

این سیستم پدافندی که در شهر بندری لاذقیه سوریه نصب شده است، می تواند هر چیزی در آسمان را تا شعاع 400 کیلومتر رهگیری کرده و به آن شلیک کند. 

جدا از شعاع پوشش عملیاتی این سیستم پدافندی که شمال و مناطقی از مرکز اسرائیل را تهدید می کند، این امکان (هرچند بسیار ضعیف) وجود دارد که اگر روسیه به هر دلیلی کاملا از سوریه خارج شود و ایران کنترل سفت و سخت خود را بر دولت این کشور از دست دهد، به دست داعش بیافتد.

آنچه موضوع را پیچیده تر می سازد آن است که روسیه آماده فروش این سیستم به ایران برای استفاده در خاک خود می باشد. ایران که می خواهد "اسرائیل را از نقشه جهان محو کند"، اخیرا موشک بالستیک بین قاره ای را توسعه داده است که می تواند تل آویو را هدف قرار دهد.

همچنین خبرگزاری اسپوتنیک روسیه فهرستی از خریداران شامل چین، هند، ونزوئلا و الجزایر را نیز اضافه کرده است.

به نظر می رسد عملیات نظامی روسیه در سوریه بیش از هر چیز زمین آزمایش و محل نمایش تسلیحات و مهمات نظامی روسیه باشد. از آن گذشته، داعش از بین نرفته و هنوز صلح برقرار نشده است. اسد همچنان در مسند قدرت بوده، اما کشورش در حال از هم پاشیدن است.

در میان همه بازیگران عرصه نبردهای چندجانبه در سوریه، بیشترین سود را روسیه برده است. یکی از اعضای گروه طراحی شرکت گلوبوس روسیه در گفتگو با گزت روسیه گفته است: «ما هفت روز هفته در حال کار روی سیستم پدافندی اس 400 هستیم». سیستم های اس 300 و اس 400 توسط آلماز-آنتای ساخته شده اند که به دلیل افزایش بالای تقاضا مجبور به تاسیس خط تولید تازه ای شده اند.

پوتین تاسیسات خط تولید جدید را در نیژی نوگراد افتتاح کرد. کارخانه دیگری در کیف در ماه فوریه توسط معاون نخست وزیر روسیه، دیمیتری روگوزین، افتتاح شد.

بنا به گفته روسلان پوکوف، مدیر مرکز بررسی های استراتژیک و فن آوری، در گفتگو با گزت روسیه، چین در صدر خریداران ای 400 قرار داشته و پس از آن هند و اکنون همچنین ونزوئلا، الجزایر و ایران قرار دارند.

مقامات روسیه درباره علاقه کشورهای خارجی به خرید سیستم اس 400 گفته اند که بر خلاف مدل قبلی خود اس 300 این سیستم قادر به مقابله با اهداف بالستیک نیز می باشد.

ترجمه: محمد صفری


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۲۲
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
6
116
روسیه یک پیچ بخواهد به ما بفروشد
پول یک بنز را می گیرد دست آخر هم پیچی هرز به ما تحویل می دهد.
محمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
1
83
والله ما که هنوز اس 300 روسی را که دزیافت نکردیم فقط وعده بوده امسال بعد میگه وسط سال بعد میگه پایان سال جاری بعد میگه اول سال اینده میلادی بعد میگه اول سال خورشیدی و همینطور هی کشش میده
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
1
76
فعلا s300رابدهد و s400 پیشکش باشد
ایزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
3
36
ترجمه پاراگراف آخر منو که کشت!!
نظرات بینندگان