arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۳۸۸۳
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۲ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۵

واکنش ستاره بی حاشیه تیم ملی به جوک هایی که بعد از قرعه کشی جام جهانی ساختند

هافبک چپ تیم ملی می گوید اینکه بعضی ها می گویند تیم ملی از همین حالا به جام جهانی رفته، اشتباه بزرگی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هافبک چپ تیم ملی می گوید اینکه بعضی ها می گویند تیم ملی از همین حالا به جام جهانی رفته، اشتباه بزرگی است.

وحید امیری به کسانی که از همین حالا تیم ملی را در جام جهانی تصور می کنند، هشدار می دهد. پس از قرعه کشی و حضور ایران در گروه اول رقابت های انتخابی نهایی، عده ای خوشحال شدند و حتی جوک هایی ساختند. مضمون جوک ها هم این بود که کروش را برداریم و مربی ایرانی بیاوریم و صعودمان که قطعی شده. بازیکن بی حاشیه نفت تهران اما نسبت به این جوک ها و حرف ها واکنش نشان می دهد و می گوید با چنین تفکری، تیم ملی به جام جهانی نخواهد رسید.

وحید در مرحله نهایی انتخابی در گروهی قرار گرفتیم که به گفته بعضی ها ساده است و حتی شوخی می کنند که نیازی به کروش نیست و یک مربی ایرانی جای او را بگیرد. شما با این بحث ها چقدر موافقید؟
این چیزی نیست که فقط امروز و دیروز در فوتبال ایران اتفاق افتاده باشد. متاسفانه خود من هم با چند نفر صحبت کردم و نظرشان این بود. شاید بعضی ها صعود ایران را قطعی می دانند ولی این اشتباه بزرگی است. این اشتباه است که از همین حالا خودمان را در جام جهانی ببینیم. به نظر من حتی سوریه هم قابل احترام است و باید با تمام توان جلوی این تیم بازی کنیم. در دوره قبل مگر لبنان ما را نبرد؟ این نشان می دهد اگر تیمی را دست کم بگیریم، بازنده هستیم. 

پس شما اصلا این حرف ها را قبول ندارید. 
بله، جام جهانی در انتظار تیمی نیست که از الان فکر کند صعود کرده است. به نظر من تیم ملی دیگر بازی های بزرگتر از این در پیش ندارد. منظورم همان مقدماتی جام جهانی است. باید همه نوع امکانات را در اختیار تیم ملی قرار دهند. شما الان به تیم های دیگر گروه نگاه بیاندازید. بازی با کره جنوبی همیشه برای ما دغدغه بوده است. درست است این تیم را در بازی های گذشته برده ایم، ولی خیلی حریف سرسختی هستند. تیم ملی ازبکستان هم یک بار هم در تهران برده است و دو بار این اواخر باخته. هر چند قطر هم در آخرین بازی هایش به ما باخت ولی باور کنید این تیم ها قدرتمند تر شده اند. اصلا حرف مردم یا رسانه هایی که می نویسند صعود را قطعی بدانیم، تعیین کننده نیست و من آن را یک اشتباه بزرگ می دانم. الان بهترین این اتفاق این است که امکانات در اختیار تیم ملی قرار بگیرد تا ایران بتواند از نام و پرچم کشورمان دفاع کند.

بازی با کره جنوبی این بار خیلی حیثیتی تر خواهد بود. 
من یک خبر خواندم که مردم کره جنوبی از سرمربی تیم شان درخواست کرده اند ایران را ببرد. این یعنی بازی هم برای ما حیثیتی است و هم برای آنها. بعد از سه مسابقه ای که باختند، کره جریحه دار شده و الان می خواهد هر طور شده ایران را ببرد پس ما باید تلاش مان را بیشتر کنیم و حتی بیشتر از توانمان بگذاریم. باید امکانات لازم در اختیار تیم ملی قرار بگیرند. الان تیم هایی که جلوی ایران بازی می کنند، انگیزه دارند. خدای ناکرده هم نباید غرور وارد تیم شود. اگر ما به اینجا رسیده ایم به خاطر تلاش و کار و بود. قطعا ما در مسابقات پیشرو به همان اندازه بازی با آرژانتین یا عراق تلاش می کنیم. هر اتفاقی هم ممکن است بیفتد. اگر از تیم ملی حمایت شود، می تواند درخواست مردم را اجابت کند. نباید فراموش کنیم حریفان ما خیلی امکانات دارند. 

خیلی شفاف به ما پاسخ می دهی که با این امکانات می توانیم به جام جهانی برویم یا نه؟
قطعا امکانات ما از کره جنوبی، قطر، ازبکستان و چین عقب تر است. حتی سوریه هم هزینه زیاد می کند. شاید اغماض نباشد که بگویم تیم ملی ما یک درصد هم به اندازه این کشورها امکانات ندارد ولی ما در عوض غیرت و تعصب داریم. یکی مثل کروش در تیم ملی داریم که می داند چکار می کند. انتظارات مردم هم از تیم ملی بالا رفته است. این یعنی انتظار دارند ما بهترین بازی ها را انجام بدهیم. 80 میلیون ایرانی پشت سر تیم ملی هستند. ولی من یک نکته بگویم. ما اول به تیم ملی امکانات بدهیم بعد نتیجه بخواهیم. نمی شود که به تیم ملی هیچ امکاناتی ندهیم و بعد همه نوع انتظار و توقع داشته باشیم. کروش الان امکانات اولیه را می خواهد. انتظارات او هم که انتظارات بیجایی نیست. خواستن زمین و لباس، انتظاری زیادی است؟ ما الان در رنکینگ آسیا اول هستیم. حداقل باید لباسی بپوشیم که در شان و شخصیت ما باشد. 

حرف خاصی مانده که بخواهید بزنید؟
تیم ملی ایران نشان داده اگر تمرکزش روی بازی باشد، می رود و جلوی آرژانتین آنطور بازی می کند ولی اگر مشکل داشته باشیم و تمرکزمان روی چیزهای دیگر باشد، به مشکل می خوریم.
نظرات بینندگان